Ga naar inhoud

Graag advies over samenstelling pc

Treason

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele jaren een laptop waar bijna geen enkele nieuwe game op te spelen is, dus daarom deze vraag voor een vaste PC.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen, geen andere zware functies..
  2. Wat is mijn budget ? Zo goedkoop mogelijk natuurlijk, laat ons zeggen 800€ incl. een monitor en muis, maar ik weet niet of dit haalbaar is? Anders gewoon de goedkoopste samenstelling die aan mijn voorkeuren voldoet.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Samenstelling graag
  4. Ga ik overklokken ? Totaal geen ervaring mee ofzo, dus nee.
  5. Ga ik later upgraden ? Mss een grafische kaart over enkele jaren
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Nee, niks nodig
  7. Ga ik zelf assembleren ? Nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Windows 7, home premium
  9. Ga ik zelf installeren ? Ja, dat kan ik nog wel
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Ja, monitor zonder speakers en n muis, hoeft niet speciaal te zijn, ik ben ook geen ubergamer ofzo, dus een gewone degelijke muis is ok.
  12. Heb ik specifieke wensen ? De harde schijf hoeft echt niet groot te zijn, ik heb een externe van 1TB, dus 250GB of 500GB is meer dan voldoende voor pc. De spellen die ik nu op het oog heb zijn de nieuwe CoD, nieuwe GTA, Gran Turismo ... Maar ik zou ook graag de volgende jaren er nog de meeste spelletjes mee kunnen spelen, hoeft dan wel niet meer op hoogste kwaliteit te staan!

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok uhm...

wil je perse dat je beeldscherm hdmi heeft? of nog een bepaalde grote?

ik heb een beeldscherm voor je dat is 180 euro en dan heb je een HDMI beeldscherm en een formaat van 23 inch:

beeldscherm23HDMI

je kunt ook een ander beeldscherm nemen die de zelfde grote is maar geen hdmi heeft (en minder kost). of een ander beeldscherm formaat.

voor 720 euro een pc die de huidige games zou moeten kunnen draaien op redelijke grafisch instellingen:

=1&product[242662]=1&product[7517]=1&product[225309]=1&product[72617]=1&product[302411]=1&product[270185]=1&product[277361]=1&product[353622]=1"]720pc

deze pc heeft nog mogelijkheden om een extra videokaart er in te zetten en heeft al 2 usb3 aansluiting.

voor een muis kun je het beste gewoon langs wat winkels gaan waar je muizen in de hand kunt voelen zodat je weet wat fijn in de hand ligt, maar je zou 1 van de volgende muizen kunnen nemen:

logitec <-- goedkoopste maar ook slechtste qua prestaties maar ligt misschien goed in de hand

microsoft <--

sharkoon <-- beste muis qua prestatie's en verstelbaar gewicht

je gaf aan dat je een muis nodig had maar heb je dan ook nog een toetsenbord nodig en wil je draad of draadloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie..

Ik heb idd nog een geheugen nodig denk ik :P

Het beeldscherm hoeft geen hdmi te hebben, en er hoeven ook geen luidsprekers in, dus mss zit er nog wel ergens n goedkoper beeldscherm in...

Ik zie ook dat de harde schijf 1TB is, kan ik niet nog wat besparen door 250GB te nemen ofzo, ik heb een externe HD van 1TB, en dat is al meer dan voldoende...

Toetsenbord heb ik ook nodig, maar het gaat mij vooral over de PC zelf, de accessoires kan ik nog altijd erbij kopen en rustig zelf zoeken denk ik, of moeten die ook wat aangepast zijn aan pc?

Grtz

---------- Post toegevoegd om 10:36 ---------- Vorige post was om 10:35 ----------

en besturingssysteem moet ik ook nog ja :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er nog een bepaalde grote die je wilt voor het beeldscherm? want een 24 inch begint bij 160 euro en een 20inch bij 100 euro.

ik heb even de ram er ingezet en wat minder geheugen genomen en nog een besturingssyteem:

nieuw

toetsenbord en muis moeten er nog bij (schat ik 20-30 euro ligt er aan wat je haalt natuurlijk) en het beeldscherm (wat zon beetje elke prijs kan hebben) maar dan zit je er hoogst waarschijnlijk zon 50 euro over je budget :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.