Ga naar inhoud

herstel console probleem

Aanbevolen berichten

Hallo Kweezie,

Ik heb die regels van jou nog een keer gekopieerd in kladblok en opgeslagen als C:\boot.ini. Toen kreeg ik een boodschap dat deze al bestond dus of ik er over heen wilde schrijven. Heb ik weer gedaan. Opnieuw gestart en via zoeken naar C:\boot.ini gezocht. Weer kan hij de file niet vinden.

Ik heb net even bij extra / de mapopties/ weergave / verborgen bestanden weer geven aangevinkt, maar ook dan is alleen de oldboot.ini in C:\Windows\pss en de andere boot.ini zit op H. Bij zoeken zijn nu alleen deze 2 bestanden te vinden.

aangepast door weeternietzoveelvan
aanvullende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Goede morgen Kweezie,

Ik heb getracht een print screen te maken maar dat gaat niet. Via de iphone van mijn vrouw heb ik wel een foto kunnen maken. Aleen bij afbeelding invoegen kan ik niet bladeren naar een file. Ik kan alleen iets bijvoegen in een url. Ik heb geen webstite, en de foto staat ook niet op een website. Dus hoe kan ik dit nu doen

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, beide mails zijn toegekomen.

Het ging dus om de afbeelding in bijlage.

Nu is een en ander wat duidelijker: de partities liggen niet zoals ze normaal liggen en dat zorgt voor verwarring.

Onderstaande tekst zou in het bestand c:\boot.ini moeten komen.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect

De tekst hieronder zou in de H:\boot.ini moeten komen.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Media Center backup" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect
C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /cmdcons

Herstart de pc in veilige modus en nu zou je verschillende versies moeten zien.

Een versie met "Windows XP Media Center backup" en een met "Windows XP Media Center Edition"

De versie "edition" zou als standaard (default) moeten staan.

Start deze versie op.

Ga naar start - uitvoeren, typ cmd en klik OK.

Welke schijfletter krijg je nu? schijfletter is de letter voor :\

Als het H is herstart dan opnieuw in veilige modus en start de andere versie (die met backup in de naam)

Ga naar start - uitvoeren, typ cmd en klik OK.

Welke schijfletter krijg je nu?

post-940-1417704241,2331_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

Je zegt dat de bovenstaande tekst in de boot.ini zouden moeten komen. Zoals ik al eerder aangaf, kan zoeken geen c: boot.ini vinden. Alleen een oldboot.ini in de map PSS

Ik heb op F8 gedrukt, maar krijg geen veilige modus, maar een Bootmenu.

Hard disk en Cd-rom.

Als ik op Harddisk drukt staat er -Ch2 M.: ST325082OAS

-Bootable Add- in Cards

Druk ik op CD-rom krijg ik Ch1 M. : Philips DROM6216

-Ch1 S : Optiarc DvD RW AD-5170

Als ik op Harddisk drukt -Ch2 M.: ST325082OAS gaat hij naar Windows zonder administrator en Edward om aan te melden.

Druk ik op CD-rom krijg ik Ch1 M. : Philips DROM6216 gaat hij ook naar Windows zonder administrator/Edward om aan te melden.

Druk ik -Ch1 S : Optiarc DvD RW AD-5170 kom ik in het scherm zoal als hieronder beschreven

Op een gegeven ogenblik kom ik in een zwart scherm met veilige modus /veilige modus met opdracht prompt / en veilige modus met netwerk mogelijkheden.

Druk ik op veilige modus, gaat eerst het scherm op zwart en knipper er een lichtje in de linker bovenhoek. Daarna komt er een scherm met administrator en een Edward. Als ik administrator kies, krijg ik H:/Document an Setting/administrator. kies ik Edward dan krijg ik H:/Document and Settings/ Edward

aanvullende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

Ik denk dat het nu helemaal mis is. Hij doet nu niets meer. Hij gaat ook niet meer naar Windows.

Ik had de bovenstaande tekst van jou weer in HDD Edward/C gezet en opgeslagen als boot.ini. Weer kreeg ik de boodschap om te overschrijven. In H:/Windows/PSS boot.ini had ik die andere tekst van jou gekopieerd en opgeslagen.

Nu kom ik alleen nog in het Bootmenu via F8.

Als ik op Harddisk drukt staat er -Ch2 M.: ST325082OAS geef Windows opstart scherm maar word zwart

-Bootable Add- in Cards geeft diskfailer

Druk ik op CD-rom krijg ik Ch1 M. : Philips DROM6216 geef Windows opstart scherm maar word zwart

-Ch1 S : Optiarc DvD RW AD-5170 geef Windows opstart scherm maar word zwart

Wat nu?

Ik heb nog getracht om de schijf als 2e schijf in de pc van mijn dochter te hangen, maar het blijkt dat dit een ander soort schijf is, in ieder geval de aansluiting is niet via die brede kabel.

Ook heb ik gekeken of ik met de XP van mijn dochter in de pc kan komen. Dat kan wel. Boot van cd /R / Maar dan geeft hij aan 1: H:\Windows Bij welke Windows installatie wilt u zich aan melden. Enter om te anuleren. Als ik op H drukt, ongeldige selectie. Druk ik op 1 vraag hij om een administrator wachtwoord. Volgens mijn schoonzoon zit er geen wachtwoord in. Druk ik weer op enter, kom ik weer bij H:\Windows

CD C: werkt niet. Wel kan ik H:\Windows> C:

Kom ik in C:\>

In de mappen directory C:\ dir

Map van C:\ er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen.

aanvullende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.