Ga naar inhoud

herstel console probleem

Aanbevolen berichten

Koppel alle externe (usb)schijven los.

Als je opstart vanaf een installatiecd voor windows, kan je normaal gezien kiezen tussen een volledige installatie en een herstelinstallatie. Kies voor de herstelinstallatie.

Dan moet je op een bepaald moment op R frukken om naar de herstelconsole te gaan en kom je in een zwart scherm terecht.

Hier typ je fixboot en druk enter.

Typ dan fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter.

Haal de schijf uit het cd station enprobeer de pc op te starten vanaf de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kweezie,

Er zijn geen externe schijven aan de pc verbonden.

Zoals ik in nr 30 al aangaf kan ik alleen maar tot Boot van cd /R / komen.

Maar dan geeft hij aan 1: H:\Windows Bij welke Windows installatie wilt u zich aan melden. Enter om te anuleren. Als ik op H drukt, ongeldige selectie. Druk ik op 1 vraag hij om een administrator wachtwoord. Volgens mijn schoonzoon zit er geen wachtwoord in. Druk ik weer op enter, kom ik weer bij H:\Windows

CD C: werkt niet. Via Dos kan ik wel kan in H:\Windows> C:

Kom ik in C:\>

In de mappen directory C:\ dir

Map van C:\ er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen.

Via het Dos menu kom ik in C:\fixboot

De doelparti is C:

Weet u zeker dat u een nieuwe opstart sector wilt schrijven op partie C:?

Ik heb toch fixboot gedaan en ook fix mbr, maar nu doet de pc het helemaal niet meer. Wil niet uit/of aan. Lijkt wel een stand by. Kan de CD tot nu nog niet er uit halen.

Inmiddels weer open, maar bij het opstarten krijg ik NTLDR is missing.

Ga nog maals proberen met CD op te starten en R

aangepast door weeternietzoveelvan
info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

Dit heb ik van een site gekopieerd (leer Wiki)

Start uw computer met de windows cd

Wacht tot het keuze menu komt.

Kies hier de R van repair.

Volg de stappen tot de dos-prompt

Vul uw administrator wachtwoord in (dat van de windows)

Als die niet bestaat voer niets in en klik enter

Voer de volgende commando's (de ? staat voor de CDROM )uit:

Copy ?:\386\ntldr c:\

Copy ?:\386\ntdetect.com c:\

fixmbr

fixboot

exit

Alleen krijg ik, Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. Geld voor zowel I als J. Volgens mij is 1 van die 2 de cd -rom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik de boel opnieuw geïnstalleerd, en het oals het er nu uit ziet doet de pc het goed. Wel heb ik daar 2x voor moeten installeren. De eerste x kwam Windows niet terecht op C. ook miste ik 100 GB. De 2x installeerde hij wel op C, maar nog steeds was er 100 GB weg. Na allee service packs en updates was dit nog steeds het geval. Daarna nog een defragmentatie gedaan, maar kreeg de boodschap, hoeft niet, alles is oke. Toen de boel opnieuw opgestart, en ja daar was de meer als 100 GB terug.

Nog even een paar gele bolletje wegwerken in apparatenbeheer. Dit door de moederborddrivers op het net te zoeken. Vermoedelijk is de recovery file nu verdwenen, maar dan moet hij de Cd van XP upgrade van mijn dochter/zijn vrouw maar meenemen en mijn Windows ME.

Alleen jammer dat ik het advies van Kweezie te laat kreeg om 80 GB voor Windows te gebruiken. Nu heb ik er bijn 30 Gb voor gereserveerd, en een schijf van 100 en een schijf van 103 globaal.

Ik had op het web gekeken hoeveel ruimte Windows nodig heeft, en las daar variërende berichten van 1 GB tot 20 GB. Toen dacht ik dan zit ik wel goed met mijn bijna 30 GB. Tot dat ik gisteren het advies van Kweezie las voor 80 GB.

Waarschijnlijk kan dat niet meer nu Windows er al opstaat.

Indien het toch nog mogelijk zou zijn zonder Windows en mij in de problemen te brengen, graag een tip.

Ik heb nog enkele dagen, dan word de pc weer opgehaald, en kan ik de ruimte weer gebruiken om er een kerstboom neer te zetten.

Kweezie nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een "propere" installatie van windows heb je inderdaad genoeg aan een schijf van 20 GB.

De updates van windows nemen ook nog een boel plaats in, vooral het .Net platform en de Service Packs.

Komt de andere software (Office, Windows Live toepassingen, PDF lezer, programma's voor foto- en filmbewerking) er ook nog bij dan is 20 GB toch weinig.

Ook de map "mijn documenten" staat op de C partitie en die map kan erg groot worden.

Als je de downloads, foto's en films op een andere partitie plaatst, scheelt dit al heel wat op de C partitie.

Kijk eens in deze discussie voor het vergroten van je C partitie.

http://www.pc-helpforum.be/f182/partiele-c-schijf-vergroten-21942/

Als je nog vragen hebt over Partition Wizard en het gebruik ervan, laat het dan maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

Ik heb het stukje van jou link gelezen, en het lijkt eenvoudig te zijn. Wilmuller heeft bijna net zo'n probleem als ik. Alleen heb ik daarnaast nog een schijf. Dus Windows, een schijf van ruim 100 en nog een schijf van ruim 100. Totaal 232 GB.

Moet ik dan eerst met de laatste schijf beginnen te verkleinen, daarna de middelste, en dan de C schijf.

Ik wil Windows 60 maken, dat moet toch genoeg zijn, en dan de rest over de andere schijven verdelen.

Op de andere schijven staat nog niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eenvoudigste manier is dan om de middelste partitie te verwijderen.

Je krijgt dan een stuk van 100 GB unallocated (niet toegewezen) tussen de andere.

Je vergroot dan de C tot de gewenste 60 GB.

Dan verklein je de laatste partitie tot deze even groot is als de unallocated space. (ongeveer 85 GB).

Dan geef je het middelste stuk (unallocated) opnieuw een schijfletter.

Let er ook op dat je enkel de C partitie als "primaire" partitie definieert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.