Ga naar inhoud

slaapstand

fox47

Aanbevolen berichten

Hoi

ben net nieuw op dit forum. (is uitstekend gedocumenteerd by the way) en ik heb nu een vraag. Ik krijg mijn pc niet goed in slaapstand al van alles geprobeerd maar komt steeds weer aan. of gaat niet goed terug. er is een bedraad netwerk met internet van xs4all met fritzbox (zit ook telefoon op) en een router met die pc bedraad en een asus 900 draadloos win 7 home. weet iemand een goed progje of iets anders om het ding goed in slaap te krijgen. bvd fox 47:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Sluimerstand staat de pc in Windows 7 eigenlijk in de "slaapstand" van Windows XP. In Windows 7 betekenen die begrippen dus juist omgekeerd. Ik vind dat ook zeer verwarrend.

Ga naar Start menu /Configuratiescherm/klik op het groene "Systeem en beveiliging"/Energiebeheer/aan de linkerkant kiest u voor "Het gedrag van de aan/uit-knoppen wijzigen" en u kiest bij "Actie als ik op de slaapstandknop druk" voor Sluimerstand (en niet voor Slaapstand!)

- Zorg ook dat in de BIOS de optie API is aangevinkt, indien aanwezig. Zie ook eens naar de Power settings in de BIOS. Staan die op Enabled?

- Dit is een programma waarmee je automatisch op een bepaald uur uw pc kunt laten afsluiten, in slaapstand zetten, in standby, ... maar aangezien de functie niet correct werkt in uw win7, betwijfel ik of dit programma het wel zal kunnen, maar je kan het altijd proberen.

(slaapstand is in het engels "Hibernate")

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.