Ga naar inhoud

Lacie geeft tikkend geluid

Kurtt

Aanbevolen berichten

Mijn externe harde schijf maakt af en toe een tikkend geluid. Kan dit te maken hebben met het temperatuurverschil in mijn kamer? Soms staan de ramen open en dan weer dicht en volop chauffage aan dan.

Het is niet echt tikken, precies dat er platen tegen elkaar wrijven ofzo. Maar hij heeft het maar af en toe. Op dit moment doet hij het weer goed. Het tikken (het is niet echt tikken) stopt na een tijdje wel. Het is een soort van overschakelen, kan het geluid niet thuisbrengen. Maar wel degelijk goed hoorbaar en in het verleden nooit zo'n geluid gehad.

Die Lacie externe harde schijf is wel al 4 à 5 jaar oud.

Moet ik nieuwe externe harde schijf kopen? Is het verstandig om in de Makro zoiets te kopen? Ik heb ook nog een Western Digital , en die is reeds 6 jaar of meer oud, en heeft tot nu toe geen problemen.

De volgende externe harde schijf mag geen Lacie meer zijn... Western Digital dan maar...

Iemand reclame folder ofzo tegengekomen van externe harde schijven? :D

Zou minstens 1 TB moeten zijn. (desnoods 1.5 of 2 TB)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Warmte zou normaal geen probleem mogen zijn tenzij het in uw kamer 50° is wat niet zo is.

Vocht zou wel kunnen.

Maar als je tikkend geluid hoort zo ik toch aannemen dat uw harddisk aan het begeven is.

Zelf heb ik in de NAS 4 harddisk van 2TB 64 mb cache van Western Digital en dat is tenminste een fatsoenlijke harddisk.

Maar Western Digital is wel niet goedkoop.

Dat je bij de Macro koopt maakt niks uit.

Ik zou indien je toch koopt een versie nemen met usb 3.0 zoals hier is vermeldt in derde kolom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook een interne harde schijf kopen samen met een behuizing.

je plaatst de interne harde schijf in de behuizing (is niet moeilijk) en je hebt ineens een externe harde schijf.

voordeel hiervan is dat als je harde schijf stuk gaat je enkel een nieuwe schijf koopt, je kan dan ook aansluiten via esata.

indien geen esata aansluiting op je PC moet je wel eenmalig een esata adaptor plaatsen in je pc.

nadeel geen LAN aansluiting

behuizing - Zoeken - Computerstore.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.