Ga naar inhoud

game-pc +-800euro

debatry

Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig ? -gamen: WoW, call of duty mw2, black ops,battlefield 2(op goede kwaliteit) :-)

-school: enkel word, powerpoint (basis dingen)

-films kijken, hoeft geen blu-ray te zijn

Wat is mijn budget ? +-800euro

Een merkcomputer of een samenstelling ? liefst merkcomputer maar mag ook geassembleerd zijn

Ga ik overklokken ? neen

Ga ik later upgraden ? als het echt nodig zou zijn

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? misschien die usb 3.0

Ga ik zelf assembleren ? neen, begrijp er daar niet veel van :D

Heb ik een besturingssysteem nodig ? Windows 7

Ga ik zelf installeren ? neen

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? hoeft niet meer dan 1tb harde schijf te zijn

Heb ik nog randapparatuur nodig ? neen, monitor+muis+toetsenbord+speakers koop ik apart

Heb ik specifieke wensen ? liefst een stille pc, de pc-bak mag er lelijk uitzien..

ik weet niet of dat mogelijk is maar zou er misschien wi-fi in kunnen zitten...

de pc is nog niet voor direct dus doe maar rustig aan... :) hij zou pas komen na mijn examens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het pas voor na je examens is kan je dan best even terug komen met je vraag aangezien er dan vermoedelijk nieuwe hardware (grafische kaarten) beschikbaar zullen zijn met ook mogelijke prijsdalingen voor bepaalde modellen van bepaalde merken. Maar dat valt dus nog af te wachten tot na je examens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dietergk heeft gelijk en ik denk ook dat je voor dat niet uit moet gaan van goede kwaliteit maar redelijke kwaliteit.

ik heb net wat voor je samenlopen te stellen en kom op dit uit:

azerty

processor: ik heb deze genomen omdat deze toch vele malen beter is dan de andere die ik in gedachten had en deze voorlopig ook wel mee zal kunnen.

videokaart: deze heb ik gekozen omdat ik echt naar het budget zat te kijken en deze daar binnen viel, ik heb voor een ati kaart gekozen vanwege de mogelijkheid tot crossfire(2e videokaart er in stoppen) met dit moederbord.

moederbord: deze had ik al in gedachten omdat het gewoon een heel goed moederbord is, dit moederbord heeft ook usb 3.0 en crossfire.

kast: omdat deze redelijk goedkoop is en toch heel goed is, genoeg ruimte voor extra ventilatoren later, stoffilter en schroefloze drivebays.

voeding: hier twijfel ik heel erg veel over, dit is bij mij een onbekend merk maar omdat deze veel energie zou leveren voor een goedkoop bedrag wat binnen het budget paste.... als iemand hier een beter merk voor weet of iets dergelijks zou ik die nemen maar voor nu deze (miss dat je het budget kunt opschroeven later zodat je een bekender/beter merk kunt nemen).

ram: ook iets wat ik op budget heb gedaan, het is wel 4gb en het is ook DDR3.

koeler voor processor: scyte mugen 2 omdat deze gewoon goed is en niet overbodig.

voor de rest heb ik 1tb genomen, draadloos internet, een goede schijfstation en natuurlijk windows 7

nog vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er best goed uit;

het beste is dat ik nog een paar weekjes zal wachten tot de examens voorbij zijn...

dan zal men budget misschien wat hoger liggen.

assemblere ze het direct voor jou; of moet je daar nog is eens voor betalen?

Alvast bedankt voor het snelle antwoord!

grts

ps. zal ik met deze samenstelling WoW & c.o.d met een mooie kwaliteit en snelle fps kunnen spelen? sorrie; maar weet echter niet zo veel over pc's...

aangepast door debatry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Modern Warfare 2:

als je de hd 5770(standaard overgeklokt) hebt en je speelt op 1920X1200 dan zul je ongeveer 50 fps krijgen (weet ik niet zeker ik heb het net lopen te googlen dus ik heb het allemaal gehoord van anderen) met een hd 6870(niet overgeklokt) krijg je er rond de 80 uit

black ops kon ik niet achter komen en WOW met een HD 5770 minimaal 35 fps en met een HD6870 rond de 50 fps

het is inderdaad slim om nog even te wachten zodat je een beter videokaart kunt nemen (wellicht de nieuwe hd 6870 die er voor zorgt dat je cod zeker op zijn hoogst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe zal nog een verandering zijn; speel nu met een laptopke dat wanneer alles op low sta maar max 30fps ofzo haalt... :D

nog een vraagske zit den assemblage inbegrepen in de prijs of moet je daar nog extra voor betalen en hoe zit het met de verzendingskosten enz. naar Belgie?

sorrie voor de vele vragen :)

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

de site ken ik niet en weet ook niet of die betrouwbaar is.

INTEL I5 760 vergeleken met de pc die ik voor je hebt samengesteld:

NEGATIEF:

• die pc heeft geen draadloos internet(dus dat is zon 30 euro bij de prijs op)
  • een minder goede processor volgens benchmarks
  • minder geheugen (500 GB minder
  • geen windows inbegrepen in de prijs(dus dat is zon 90 euro bij de prijs op tellen)
  • minder PCI Express 2.0 x16 (2 minder om precies te zijn)
  • minder PCI Express sloten (1 minder)
  • minder usb3.0 (1minder)
  • waarschijnlijk geen crossfire functie op moederbord

POSITIEF:

• een beter/grotere voeding (120 Watt meer)
  • meer usb2.0 (1 meer)
  • processor heeft hyperthreading (voor meer taken tegelijk uitvoeren)
  • processor heeft turbo boost (het tijdelijk sneller maken van 1 core door andere uit te schakelen als het nodig is)
  • een betere grafische kaart

KOSTEN:

689,00 voor de pc+ 30 euro voor draadloos internet(als je dat wilt) + 90 euro voor windows= 810 euro

805 voor de pc componenten + 60 euro voor samenstellen en een jaar garantie = 865 euro of 965 als je de HD 6870 er bij inzet inplaats van de hd 5770.

je zou er ook een nog iets beter processor in kunnen zetten inplaats van die ik had geselecteerd maar die is zon 30 euro duurder dus dan kom je op 995 euro

ik hoop dat het duidelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.