Ga naar inhoud

Zwart scherm

LindeR

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb mijn computer nu een klein jaartje en heb het volgende probleem sinds een maand: wanneer ik een online game opstart (in mijn geval AOL), hoor ik dat mijn computer ineens heel veel moeite begint te doen, om dan na een tijdje ineens mijn scherm op zwart te zien springen. De computer staat dan nog wel aan en draait nog, maar ik kan helemaal niets meer doen, behalve de stekker uittrekken. Ik heb een beetje opgezocht op internet en ik heb een heel sterk vermoeden dat mijn video kaart te warm wordt.

Ik heb zo'n programma'tje gedownload om oa de temperaturen checken (PC Wizard 2010). Wanneer ik gewoon internet en een teksteditor etc gebruik, hangt mijn GPU temperatuur rond de 85°C, maar van zodra ik dan dat spel opstart zie ik deze snel stijgen tot over 105°C, dus probeer ik het nu ook niet meer (behalve daarnet dan).

Ik heb de computer vanbinnen al wat uitgekuisd voor zover ik durfde en een tijdje hielp het om gewoon de zijkant van mijn computer eraf te laten, maar nu lukt het zo ook niet meer.

Mijn systeemeigenschappen zijn:

Windows 7 Home Premium

Model: HPE-010be

Processor: Intel® Core i5 CPU 750 @ 2,67GHz 2,67GHz

RAM: 6 GB

Type systeem: 64 bits

Moederbord : MSI Indio

Chipset : Intel P55

Processor : Intel Core i5 750 @ 2666MHz

Fysiek Geheugen : 6144MB (3 x 2048 DDR3-SDRAM )

Videokaart : NVIDIA GeForce GT 220

Harde Schijf : Western Digital WD10EADS-65M2B0 (1000GB)

DVD-Rom Station : Hewlett-Packard DVD-RAM GH40L

Monitor Type : Samsung SyncMaster - 22 inches

Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter

Netwerkkaart : Ralink Technology RT2860 802.11n Wireless LAN Card

Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7600 (64-bit)

DirectX : Versie 11.00

Windows Performance Index : 4.6 AAN 7.9

Is mijn vrees dat ik een nieuwe videokaart nodig heb terecht? Of heb ik enkel ergens een nieuwe ventilator nodig? Ik ken maar weinig van de hardware van computers, behalve wat ik opgezocht heb over de videokaart...

Ik hoop op een snel antwoord! :-)

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.