Ga naar inhoud

Standaardgateway niet beschikbaar

ReneeJ

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zal proberen zo duidelijk & volledig mogelijk uit te leggen wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb om het te verhelpen. Extra vragen (zeker die, die tot een oplossing leiden) zijn natuurlijk altijd prima :-).

Het gaat om een Dell desktop Inspiron Windows 7 met een ingebouwde netwerkkaart, die altijd met een kabel direct verbonden is met een Belkin router. Deze kan sinds een paar dagen geen verbinding meer maken met internet. De enige verbinding die ik krijg is met "een onbekend netwerk" waarbij ik geen internettoegang heb. Als ik de knop "problemen oplossen" van Windows gebruik krijg ik de melding dat de standaardgateway niet beschikbaar is.

Daarvoor heb ik de mededeling gekregen dat ik de computer, de router & het modem uit moet zetten en daarna weer aan. Dit heb ik natuurlijk eerst geprobeerd, maar het lost het probleem niet op.

Om te kijken of het misschien hielp heb ik een Wireless USB Adapter van een andere pc gepakt en deze met de cd-rom geïnstalleerd. In de hoop hiermee weer internet te krijgen. En dan door zo'n usb-stick aan te schaffen (want de hele tijd dat ding meenemen van pc naar pc is zo onhandig) het probleem op te lossen en de kosten van een monteur te besparen. Deze is geïnstalleerd en de pc vindt nu ook de twee draadloze netwerken in huis (Belkin 1 & belkin 2, er staan 2 routers in huis). Deze geven allebei een goede verbinding.

(De computer was in eerste instantie ook nog verbonden met "netwerk 2", ook een onbekend netwerk. Om hiervan af te komen, verbinding verbreken ging nergens, heb ik de netwerkadapter die is ingebouwd in de pc uitgeschakeld in apparaatbeheer. Ik weet ondertussen niet meer wat verstandig is en wat niet, maar ik heb hem in ieder geval niet verwijderd ;-).)

Toch heb ik nog steeds geen internet. Ik weet niet goed hoe ik verder uit moet leggen hoe het nu is, dus heb ik er maar een screenshot bij gedaan. Ook heb ik de data die ik krijg na start --> cmd --> Run as administrator --> ipconfig/all erbij gezet.

Ik ben blij met alle hulp die ik kan krijgen. Het maakt me vrij weinig uit of de uiteindelijke oplossing is de netwerkkaart in de pc weer laten werken of dat de oplossing erin zit dat de usb adapter een goede verbinding geeft. Als ik maar weer internet heb.

(Note: dit bericht is, vanzelfsprekend, op een andere pc geschreven: mijn laptop. Ik ben dus in staat om reacties vrij snel te lezen & te reageren.)

post-22382-1417704240,5285_thumb.jpg

post-22382-1417704240,6007_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloos netwerk beheren.

Zie je daar meerdere routers dan de uwe?

Zo ja zet dan de router naar boven zodat het op de eerste lijn staat.

Je hebt 2 router zegt je.

Hebt je de tweede router als access-point ingesteld en verbonden met netwerkkabel tussen de 2 routers?

Hebt je de draadloos USB-netwerkkaart de mac adres 00-23-69-06-73-AE toegevoegd aan de router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een testje om te zien of de ethernet adapter nog goed werkt.

Ga naar apparaatbeheer, schakel de draadloze adapter uit en de ethernet adapter weer in.

Open het opdrachtprompt.

Typ ping localhost -n 1000 -l 65000 en druk enter

Hiermee gaat je netwerkkaart 1000 pakketjes van 65 kbytes naar zichzelf versturen.

Aan het einde krjg je een overzicht van het aantal verzonden, ontvangen en verloren pakketjes.

Als alle pakketjes ontvangen werden is de netwerkadapter OK.

Als er pakketjes verloren zijn, kan je dan het overzicht in een volgend bericht plaatsen?

Plug de kabel aan de router eens in een andere lan poort. Wat is dan het resultaat?

Plug de kabel van de desktop eens in de laptop. Wat is dan het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal proberen op allebei jullie opmerkingen & ideeën zo duidelijk mogelijk te reageren.

Stegisoft:

De router die het dichtstbij staat, staat op de bovenste regel. Ik weet niet precies wat je bedoelt met "access point". We hebben inderdaad 2 routers, deze zijn allebei met een kabel verbonden met het modem. Hoe de instellingen verder precies zijn weet ik niet, deze zijn niet door mij gedaan. En ik heb het mac adres niet toegevoegd aan de router. Moet dat op de "site" van de router? Ik heb net namelijk wel op de site gekeken, maar ik kon daar niet vinden waar ik een code van deze vorm kan toevoegen. De stick komt overigens uit een andere pc hier in huis en daar doet hij het prima.

Kweezie wabbit:

Alle pakketjes waren goed ontvangen, er waren geen pakketjes verloren gegaan. Tot zover goed dus, neem ik aan. Ik heb de kabel aangesloten op een andere lan poort, toen vond de pc nog steeds alleen het onbekende netwerk. Toen ik ook de usb adapter weer aanzette, werden ook belkin1 en belkin2 weer gevonden. Ik heb de kabel ook uitgeprobeerd op mijn laptop. Deze kreeg gewoon internet. Natuurlijk heb ik ook even de wifi van mijn laptop uitgezet om zeker te weten dat de verbinding via de kabel liep. En dat was dus het geval. Dus ook daar geen problemen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bekabeld netwerk op je pc werkt dus niet?

verwijder al je verbindingen (belkin1/2, je bekabelde verbinding openbaar) zodat er geen verbindingen meer zijn.

zorg dat je netwerkkabel ingeschakeld is, draadloos (USB adaptor) verwijderd.

[ATTACH=CONFIG]7759[/ATTACH]

maak nu een nieuwe verbinding via bekabeld netwerk, kies voor thuisnetwerk, doe de nodige instellingen.

werkt je bekabeld internet nu?

controleer aan de achterkant van je pc of het lampje aan de netwerkkaart brandt.

welke provider gebruik je? Belgacom, Telenet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Het is er helemaal tussendoor geschoten. Omdat de pc alleen gebruikt wordt om snel even iets op te kunnen zoeken en wat word-bestanden heb ik besloten om Windows 7 maar gewoon opnieuw te installeren. De back-up was immers zo gemaakt en na afloop hoefde maar heel weinig opnieuw geïnstalleerd te worden. En nu doet het internet het gewoon weer. Warschijnlijk zat er dus inderdaad ergens iets fout bij de instellingen. Toch bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.