Ga naar inhoud

Externe harde schijf.

Gast Veraapoes

Aanbevolen berichten

2 Vrienden van me gaven me het advies om een externe harde schijf te kopen voor mijn grote bestanden, muziek,.. etc op te slagen. (ik heb een laptop)

Is dit inderdaad beter om te doen?

En zoja, hoe weet ik of een harde schijf goed is? iemand een paar aanradertjes (: ? ( liefst niet te duur enzo...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je laptop voorzien is van een esata- aansluiting is een externe harde schijf met e-sata een heel verstandige keuze.

De snelheid van gegevensoverdracht is hoger als USB2.

Ik heb een interne harde schijf gekocht samen met een behuizing met esata en usb.

Deze interne schijf stop je heel eenvoudig in de behuizing en dan heb je een externe harde schijf.

Voordeel hiervan is dat je altijd een andere harde schijf kan plaatsen of bij defect enkel je schijf moet vervangen wat meestal toch beterkoop uitkomt

en een 1000GB is tegenwoordig een beetje normaal, je moet zelf zien wat je allemaal wil opslaan (film, muziek, foto)

500GB is toch wel minstens nodig

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schiet me niet dood, maar wat bedoel je precies met esata aansluiting?

& ik ging zowiezo al zien voor eentje vanaf 500GB, want ik heb een ipodje van 160GB, dus als die vol is ben ik niet echt van plan om mijn muziek op mijn laptop te laten staan. Want dan gok ik dat die enorm traag gaat gaan.

Btw, enkele merken dat aan te raken zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

om je maar een idee te geven van mogelijkheden.

kijk hier eens

Keuzehulp - interne harde schijf - Laptopshop.behttp://www.laptopshop.be/keuzehulp/1048

behuizing - Zoeken - Laptopshop.be

je vindt er externe en interne schijven in alle prijsklasses, ook heb ik er een link bij gezet van behuizingen (interne schijf + behuizing is externe schijf)

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik ben zelf op zoek geweest naar een externe harde schijf

en ik had zelf een laptop.

deze:

"My Passport"

http://www.2dayblog.com/images/2008/january/mypassport_drive_3.jpg

Deze harde schijf is zeer compact, verkrijgbaar in verschillende kleuren, 500G en voor een prijs van 109€.

Ideaal voor je laptop.

Heeft ook een lock systeem met wachtwoord, automatische backup,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.