Ga naar inhoud

Aankoopadvies splinternieuwe pc

Aanbevolen berichten

Hallo forum.

Ik ben op zoek naar advies over wat soort pc ik zou kopen. Ik heb zelf hier weinig verstand van.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Schoolwerk + Hobby gamen
  2. Wat is mijn budget ? - 800Euro+-, 1000 Euro is mijn maximale grens.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Maakt niet uit.
  4. Ga ik overklokken ? - Neen.
  5. Ga ik later upgraden ? - Hoogstwaarschijnlijk wel, maar pas na een aantal jaar natuurlijk.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - De allernieuwste vind ik overbodig. Wel zouden 2x DVD/CD-rom stations handig zijn als het mogelijk is.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Ik ben niet zo handig, laten assembleren liefst.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Wat raden jullie aan?
  9. Ga ik zelf installeren ? - Heb ik nog nooit gedaan, eventueel kan ik dit wel zelf doen als het niet te moeilijk is.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Geen voorkeur over enig onderdeel.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Speakers en muis heb ik, toetsenbord koop ik er later wel bij. Ik kan mijn tv scherm als beeldscherm gebruiken hoop ik.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Ik zou graag een vaste pc willen die van goede kwaliteit is en een normale levensduur heeft. Mijn vorige laptop die mijn moeder.. als cadeau voor mijn verjaardag heeft gekocht was niet echt uitgerust voor mijn hobby.

Kort samengevat zoek ik een nieuwe pc, die uitgerust is voor huiswerk + gamen. Dus een standaard gaming pc zonder extra's.

Ik zou het fijn vinden dat deze pc toch de games van de laatste 3 jaren goed kan runnen. Ik denk hierbij aan crysis en CODmodern warfare 2 op een middelmatige fps.

Bedankt,

Grts van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt bergkid!

Ik heb eens gekeken naar die links die je poste,

die azerty2 pc ziet er aantrekkelijk uit.

-Zou de case eventueel nog in een kleiner formaat te verkrijgen zijn?

Net vergeleken met deze pc (waar ik nu op zit), 19br x 50d x 42h.

Namelijk beetje schrik dat die nogal groot zou uitkomen.

-Wanneer zal ik deze pc geleverd krijgen en zal er een besturingssysteem op geïnstalleerd zijn (windows)?

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was inderdaad nog windows 7 erbij vergeten, die moet er nog wel bij dan schat ik dat je tegen de 1100 aan zit :S.

je wil ook een kleinere kast? dat kan wel maar zal natuurlijk niet de zelfde zijn, ik weet niet echt welke zon formaat heeft maar dat zul je dan ff moeten bekijken (let op je hebt een atx formaat moederbord).

deze kast is trouwens 23 cm x 49.2 cm x 45.2 cm (B*D*H) dus 4cm breder 0.8 minder diep 3.2 cm hoger(let op de usb moet boven op de kast) maar dat had je vast al gezien.

ik zal ook nog even kijken wanneer ik tijd heb (zal zondag worden denk miss zelfs maandag).

aangepast door bergkid
grote van deze kast
Link naar reactie
Delen op andere sites

-Kast is groot genoeg

-Heb nog eens gekeken naar de opstelling en ben gekomen aan dit lijstje:

azerty3

Nu voordat ik afrond, zou ik nog het laatste willen weten,

de videokaart staat de aanbevolen stroomtoevoer 500 W is en mijn voeding geeft 700 W zal dit problemen geven of ben ik verkeerd aan het denken?

aangepast door mysterygamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee klopt dat komt omdat ze allemaal het zelfde moederbord gebruiken maar deze niet meer leverbaar is.

ik vind wel dat het tijd werd dat ze alles gingen updaten, met name de levertijden moeten accurater aangezien ze bij meerdere producten aangeven dat het binnen 2-3 werkdagen te leveren is maar uit eindelijk toch langer duurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.