Ga naar inhoud

BIOS in this system is not fully APCI compliant

gausskiller

Aanbevolen berichten

Hey,

ik heb sinds vandaag een groot probleem, als ik mijn pc opstart ( acer m3640) dan krijg ik de foutmeldig: BIOS in this system is not fully APCI compliant. (en het gebruikelijke erbij.) Dit heb ik nog nooit gehad. Ook geeft hij wel aan dat er recentelijk een wijziging is geweest in mijn hard- of software. Dit klopt, ik heb gisteren Pinnacle studio versie 14 ( legaal gekocht) op mijn pc gezet. Pinnacle staat ook op een andere pc, maar daar heb ik helemaal geen problemen mee gehad. Dit is trouwens de eerste keer dat ik de pc opstart na het installeren van Pinnacle. Ik krijg soms ook andere foutmeldingen, maar ik denk dat die veroorzaakt worden door dit probleem. Ik maak me vooral zorgen omdat het in de BIOS zit.

Kan iemand mij helpen? Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik moet doen. Windows opstarten in herstel modus werkt niet, en windows normaal starten werkt ook niet. Soms lijkt windows vast te lopen omdat het 'balkje' waaraan je kan zien dat windows aan het laden is, blijft laden. Ook staat er dan geen windows tekentje boven. Het is voor mij eigenlijk heel erg belangrijk dat ik bepaalde bestanden nog terug kan krijgen, omdat deze heel belangrijk voor mijn examen zijn, en ik niet zomaar aan nieuwe kan komen.

Alvast bedankt voor uw tijd!

m.vr.grtn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal er naar vragen in een computerzaak. iig bedankt voor het snelle reageren!

Ik hou u op de hoogte van de vorderingen.

Trouwens, moet ik dan dus een BIOS update doen omdat ik Pinnacle geïnstalleerd heb? Het is opvallend dat de oplossing een update kan zijn nadat ik dat programma heb geïnstalleerd. Is er dan ook niet een mogelijkheid om Pinnacle studio van mijn computer af te halen, zodat ik geen update nodig heb? En hoe update ik een computer waarbij ik niet in windows zelf kan komen?

aangepast door gausskiller
vragen vragen en nog eens vragen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeerde net toch nog even om 'normaal' in windows te komen, en het lukte!

Ik heb geen idee waarom ik nu wel op mijn computer kan komen, ik heb nog niks veranderd. Het enige wat anders is, is dat mijn computer niet opstartte toen ik de stroom op de contactdoos zette. Dit gebeurde eerst steeds wel, als ik de stroom op de contactdoos aan zette, ging mijn computer ook meteen aan. Nu gebeurde dat niet, en nu kan ik gewoon weer overal bij komen.

heeft u misschien enig idee hoe dit kan? Als het nog een keer gebeurd dan weet ik dan misschien wat ik er aan kan doen. In ieder geval bedankt voor uw reacties! Ik zal, als deze vragen beantwoord zijn de vraag markeren als opgelost, is dat ok?

Het is trouwens misschien slim om voor de zekerheid Pinnacle Studio van mijn computer af te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hey,

sorry dat ik het pas nu schrijf, maar ik zit nu pas weer achter een computer.

hetzelfde probleem is weer terug...:(

ik heb ook al geprobeerd om in veilige modus op de starten, maar dat werkt niet.

Iemand anders vertelde mij dat het ook kan zijn dat het batterijtje op het moederbord leeg kan zijn, waardoor mijn pc niet goed kan opstarten. Is dit mogelijk het probleem? Als ik nmlk aan mijn BOIS ga zitten, en dat gaat fout, kan ik mijn computer wel weggooien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.