Ga naar inhoud

Car MP3 Player


Kurtt

Aanbevolen berichten

Van hardware ken ik niks. Vandaar dat de vraag dom kan overkomen, maar ja ik kan ook niet alles weten he :)

Ik heb zonet een Car MP3 PLayer gekocht, waarbij je een usb stick kunt gebruiken en deze inpluggen in een apparaat, en de speler zelf wordt ingeplugd in de sigarettenoplader van een auto.

Dit is wat ik gekocht heb:

www.h-mc.eu

(zie tekening in de link bovenaan)

Probleem: ik heb een ingebouwde autoradio, ik kan het uiteinde inpluggen in de gekochte mp3-speler zelf, maar vind op de radio zelf geen "gaatje" om het andere uiteinde in te pluggen, of is dat niet nodig?

Kan ik nog iets met die gekochte player doen? Ik vrees dat ik een miskoop heb gedaan aangezien ik misschien de laatste nieuwe model van autoradio moet hebben of tenminste een met een gaatje voor audio.

Probleem is dus dat ik één uiteinde van de audio kan inpluggen in de gekochte mp3 player maar het andere uiteinde kan ik nergens insteken aangezien er geen opening of gaatje is in mijn autoradio...

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]7756[/ATTACH]

kan het zijn dat die via bleuthoot werkt?

er staat blijkbaar geen manuel op die site of ik kijk slecht.

er staat wel een bereik van 5 meter.

dus het is draadloos, dus moet je autoradio draadloos kunnen ontvangen.

maar volgens de afbeelding zit er een handleiding bij, op cd?

zoek een verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of mijn autoradio bluethooth aankan of maakt dit niet uit? Kan ik eender welke usb stick gebruiken?

Op de verpakking staat:

"Laat toe songs in MP3 & WMA formaat vanaf USB-sticks en SD-kaarten in te lezen en stuurt het geluid hiervan rechtstreeks naar de autoradio". "Verspreid ook het geluid van uw MP3/MP3 spelers, Ipod of elke ander appraat dat een 3,5 mm connector voor hoofdtelefoon nodig heeft.

Ondersteunt een brede frequentie van 87,5 MHZ tot 108 Mhz.

Krijg dat ....ding dus niet aan de praat.

Als ik de usb inplug in het apparaat en vervolgens het apparaat in de sigarettenoplader van mijn wagen steek, dan verschijnt keurig de liedjes op de display van het bijgeverde mp3spelertje. Er zit ook audio kabels bij, die ik langs één kant kan insteken in de player maar de andere kant krijg ik nergens in omdat er op mijn ingebouwde autoradio geen gaatje is van audio waar ik heb kan inpluggen.

Sorry hardware kennis is nul komma nul bij mij. Nogal een geluk dat ik wel iets van software ken... denk ik toch lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt het raar dat er op de site staat dat je tot 5 meter signaal kan versturen.

dus denk ik toch dat het draadloos werkt.

en hoe lees je de usb stick in? is er een usb- aansluiting op?

kan je sd- kaart inpluggen?

of moet je via pc je liedjes inladen?

en is er een handleiding bij? want dat staat toch op die site!!

kan je niks uit die handleiding leren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handleiding was 1 bladzijde, zelfde blad als die link hierboven van www.h-mc.eu

Ja, er is inderdaad een gleuf waar je de usb in kunt steken. Dus ik zie op de display van de mp3 reader (mp3 reader bijgeleverd), dat de song afgespeeld worden.

Moet mijn autoradio dan bluetooth ondersteunen?

Ik ga maandag ook eens naar VW dealer om info te vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo wouterskurtt,

deze systemen werken niet via bluetooth, maar via radiofrequentie.

Het signaal van de player wordt dus opgevangen door de autoradio op een welbepaalde frequentie.

Eénmaal de radio ingesteld op die frequentie kan je daar de muziek die op geheugendrager staat beluisteren.

Radio laten scannen bij ingeschakelde mp3 player moet zowiezo een signaal hiervan opvangen tss 87.5 en 108 Mhz.

Bluetooth-ondersteuning is dus geen vereiste.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het morgen eens proberen. Bedankt voor de tip!!!

---------- Post toegevoegd om 23:34 ---------- Vorige post was om 23:32 ----------

Als ik het apparaat dus aansluit op de sigarettenoplader (of hoe dat ook heet), en dus switch tussen radio 1, radio 2, ... , op een gegeven moment moet ik dus de muziek van de usb in het apparaat horen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

je redenering klopt...

Mss dat je best werkt met een USB-stick of SD-kaart waarvan je de muziek (her)kent.

Niet switchen tussen de voorgeprogrammeerde zenders, maar wel zenders laten zoeken tss 87.5 en 108 Mhz op FM...ergens in dit frequentiebereik van je radio ga je de muziek van je geheugendrager herkennen.

Toitoitoi !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.