Ga naar inhoud

Probleem Met Gamen


T3nT3n

Aanbevolen berichten

Hallo,

Misschien is dit al eens eerder gevraagd maar hier de vraag:

Ik heb 2 a 3 jaar geleden een laptop gekocht o.a voor het gamen ging een paar maanden goed maar sinds een jaar gaat het niet goed hij valt uit na 10/15 min gamen ik weet niet wat de oorzaak hier van is hij word ook erg heet :dong:

bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is de processor koeler vuil.

Je kan aan de onderkant waar de lucht uit gaat het deksel openen met een schroevendraaier.

Met een stofzuiger in fase proper zuigen.

Beste T3nT3n,

Belangrijk is dat je hierbij de "fan" (ventilator) vastzet, anders is het afgelopen met je laptop ;-)

Verder kun je eens proberen om je laptop een beetje schuin te zetten zodat de lucht goed onder je laptop kan en daardoor beter koelen. Je hebt hier vaak speciale houders voor, maar met een stukje hout of iets anders lukt het vaak ook xD

Draait de Fan eigenlijk wel als je aan het gamen bent? want waarschijnlijk als je aan het gamen bent maakt hij dan een boel herrie omdat hij heel hard draait.

Met vriendelijke groet,

Rubbere

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste T3nT3n,

Wat ik uit je reactie kan opmaken is dat het dus inderdaad aan een niet goede koeling van je laptop ligt. Ik raad daarom aan om even het programma Speedfan (SpeedFan - Access temperature sensor in your computer) te downloaden. Hiermee kan je in de gaten houden hoe warm alles word en of je Fan nog wel goed genoeg draait. Als je even een screenshot kan posten van de temperaturen en fan speeds als je op de laptop bijvoorbeeld 10 minuten een spel hebt gedaan.

Met vriendelijke groet,

Rubbere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kan het zien, je CPU word veel te warm. En de laptop schakelt zichzelf uit om schade te voorkomen. Zou je ook nog een screenshot kunnen maken van de fan speed? dus hoe snel de fan draait?

Verder is een oplossing om je laptop open te schroeven en de fan schoon te maken met hand. Ik weet alleen niet hoe groot je ervaring met dit soort dingen is. Maar als je dat nog nooit gedaan hebt raad ik het niet aan omdat bij sommige laptops het openmaken erg lastig kan zijn.

met vriendelijke groet,

Rubbere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.