Ga naar inhoud

Norton internet security (testversie° - verzending mail geeft zeer storende melding

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik heb op mijn nieuwe PC (besturingsysteem Windows 7) de testversie geïnstalleerd van Norton Internet Security en moet tot mijn spijt vaststellen dat mijn uitgaande mails (vanaf 4 à 5 MB) telkens worden geblokkeerd met de vervelende melding " Uw e-mailbericht kan niet worden verzonden omdat de verbinding met de e-mailserver is onderbroken.Open uw emailclient en verstuur het bericht opnieuw vanuit de map Verzonden berichten".

Als je dat éénmaal overkomt, soit ! Maar als dat systematisch gebeurt, is het erg storend.

Ik zal dus meer dan vermoedelijk overschakelen op een andere beschermingssofware.

Maar graag wou ik toch weten wat er gaande is met Norton en hoe ik dat probleem mogelijk kan oplossen.

Dank bij voorbaat.

Tiago

Geplaatst:

dag,

Ik gebruik norton internet security 2011.

Ik heb hier geen probleem mee.

Je moet eens een paar instellingen uitproberen.

Ga naar instellingen.

Dan naar netwerkinstellingen.

Dan klik je emailbeveiliging aan.

dan zie je antivirusscan voor e-mails.

Klik op configureren.

Zorg dat "tegen time- outs beveiligen" aangevinkt is.

Probeer je mail te versturen.

Werkt het nog niet, kan je in dat zelfde tabblad van norton ook nog "uitgaande e-mailberichten scannen" uitschakelen maar dat is niet zo veilig voor de ontvanger, zit er namelijk een virus in je mail krijgt de andere die binnen.

Als je probleem dan nog niet opgelost is moet er ergens anders gezocht.

[ATTACH=CONFIG]7771[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]7772[/ATTACH]

let ook op dat je bij je provider niet zo maar elke grote mail kan versturen, er is een limiet, boven 5MB zijn er al dikwijls problemen

Geplaatst:

Dank voor de reacties.

Ik kan normaal 7Mb zonder probleem versturen (ben bij Telenet). Dus is het aantal MB in casu geen probleem. Anderzijds staan mijn netwerkinstellingen wel degelijk zoals aangegeven door clarkie.

Ik vind het wel uiterst eigenaardig dat je een beveiligingsprogramma in één van zijn onderdelen (uitgaande mails) moet uitzetten! En het is m.i. nog eigenaardiger dat Symantec dat zelf aanraadt. (cfr. ttp://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/sharedtechintl.nsf/8afb95bde732827a852567350055c8fd/c5088fc12c5b693b802570d100509b45?OpenDocument).

Ik heb ergens op het internet gelezen (maar ik vind de refertie niet dadelijk terug) dat dit één van de zwakke punten van Norton zou zijn.

Ik ga hoe dan ook veranderen van beveiligingsprogramma. Bitdefender Total Security 2011 zou volgens één van mijn vrienden dat vervelend probleem niet inhouden.

Kunt u me meedelen of het correct is dat ik na de verwijdering van mijn PC van Norton Internet Security er belang bij heb ook even het gratis programma Ccleaner te laten draaien ?

Geplaatst:

zoals ik reeds zei gebruik ik ook norton, heb ook telenet.

en ik heb het probleem via norton niet.

meer zelfs ik heb uitgaande mails uitzetten zelfs niet geactiveerd.

mijn uitgaande mails worden dus netjes gescand.

ik denk dat het probleem toch ergens anders zit.

Geplaatst:

Ben je met de kabel rechtstreeks aangesloten op de zwarte modem?

Als dat zo is dan de modem eens herstarten en dan de computer.

Probeer dat nog eens met de email verzenden.

Indien het probleem nog steeds is dan zou ik naar Telenet bellen om te vragen of de modem op afstand eens testen.

Mogelijk hebt je nog een oude modem en Telenet is bezig om dat allemaal te vernieuwen voor de sneller internet van tegenwoordig.

Geplaatst:

Volgens Telenet is alles normaal.

Kunt u me meedelen of het correct is dat ik er na de verwijdering van mijn PC van een beveiligingsprogramma zoals Norton, belang bij heb nadien het gratis programma Ccleaner te laten draaien ?

Geplaatst:
Kunt u me meedelen of het correct is dat ik er na de verwijdering van mijn PC van een beveiligingsprogramma zoals Norton, belang bij heb nadien het gratis programma Ccleaner te laten draaien ?
Dat is zeker een goede optie ... alle mogelijke overbodige en nutteloze resten van de programma's worden door CCleaner verwijderd. Gebruik het wel zo :

Download CCleaner.Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.