Ga naar inhoud

Oslaan Word document

Gast Vera Arkenaar

Aanbevolen berichten

Gast Vera Arkenaar

Heb WIndows 7 en Office 2010 Pro. Kan Word documenten ineens niet meer opslaan, omdat ik het bericht krijg dat het elders in gebruik is. Dat is niet zo, ook is er geen ~*.* file ergens.

Bij eigenschappen staat niet 'alleen lezen'. Daar kan ik het dus ook niet aanpassen. Het probleem is zich deze week plotseling gaan voordoen. Enige oplossing is opslaan onder andere naam. De grap is, dat de 'originele' versie zich vervolgens niet laat verwijderen. Wel kan ik de 2de versie van het document weer terug opslaan in de eerste. Overschrijven doet hij dan wel. Maar dan is de tweede versie weer niet meer verwijderbaar.

Dit probleem hebben we de zomermaanden ook op onze andere computer gehad. Dat probleem is echter toen (spontaan?) verdwenen.

We zitten in een thuisnetwerk. Kan de NAS hier een (kwalijke) rol in spelen? Heb het geprobeerd zonder netwerk verbinding, opnieuw opstarten etc. Maar het probleem blijft.

Zou systeemherstel uitkomst moeten bieden?

Bij Microsoft kom ik geen steek verder.

Alvast dank voor jullie aandacht

Hartelijke groet

Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoogstwaarschijnlijk niet maar heeft het soms iets te maken met je normal.dot?

dat je je word document door een fout wil laten opslaan als normal.dot?

en dat je de 'originele versie' niet kan verwijderen, maar wel overschrijven is toch wel ergens het bewijs dat je origineel ook geopend is, of niet?

Kan je niet terwijl je doc geopend is eens via de zoekfunctie van je verkenner kijken waar dat doc in gebruik is staat, of het 2 maal bestaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vera Arkenaar

Het kan best iets met die normal.dot te maken hebben. Want ik krijg aansluitend ook steeds of ik die ook wil opslaan. Maar ik begrijp alleen niet waar ik dat moet zoeken en waar dat dan - ineens - verkeerd ingesteld is geraakt.

Met die verkenner op zoek gaan ga ik vanavond uitproberen.

Tot zover dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb je ergens verkeerd geklikt, en bewerk je eigenlijk je normal.dot.

Kun je als die vraagt om normaal.dot op te slaan niet ergens aanklikken terug naar standaard

---------- Post toegevoegd om 17:47 ---------- Vorige post was om 17:46 ----------

dit heb ik ook nog gevonden:

Normal.dot herstellen

Een enkele keer kan het algemene sjabloon Normal.dot voor problemen zorgen waardoor Word niet meer opstart of niet word werkt. Ook is het mogelijk dat je wijzigingen in Normal.dot hebt opgeslagen die je ongedaan wilt maken. De oplossing is simpel.

Verplaats Normal.dot naar een locatie waar Word het niet meer kan vinden, of hernoem het naar Normal.oud. Wanneer Word het bestand niet vindt, maakt het programma zelf een nieuwe, schone versie van Normal.dot aan.

Wanneer je niet weet wat de locatie van normal.dot is, dan kun je deze via de zoekfunctie (onder de menu-optie 'Extra') van windows verkenner traceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vera Arkenaar

Ten einde raad heb ik vanavond maar een systeemherstel toegepast (een week teruggezet) en zie: Het probleem lijkt verdwenen. IK kan elk document waar openen, bewerken, afsluiten etc.

Alleen ga ik nu nog wel eens naar die normal.dot kijken, want daar rommelt het nog wat.

Wellicht dat ik daar nog evne op terugkom. Tot zover dank beide

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.