Ga naar inhoud

Welk moederbord kiezen?

mikkedw

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik zou mij misschien eens een Core I7 Processor I7-980x 3.33 Ghz 12mb L3 Cache willen aanschaffen (is toch de hoogste die er nu is niet?) maar welk moederbord zou deze processor het meest tot zijn recht brengen, een moederbord van intel zelf of een ander?

Ik gebruik mijn pc het meest voor internet, office, mails en van tijd tot tijd eens een goeie game ;-)

Iemand advies en raad?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Aangezien je een BEEST van een CPU hebt; kan je ineens voor een degelijk moederbord(je) gaan. Als je een grote kast hebt (E-ATX) zou ik voor deze EVGA opteren. Eigenlijk het beste X58 bord in mijn mening. Als dat iets te duur voor je is; kan je ook de ASUS Rampage III Extreme nemen.

EDIT : Ik zie dat je je CPU nog niet gekocht hebt. In jouw geval zou ik toch even een maandje wachten; want Intel komt dan met de nieuwe Sandy Bridge reeks die hoogstwaarschijnlijk beter zal presteren dan de huidige generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel dat de sandybridge zo snel als een Core i7 980x zal zijn, het is tenslotte de opvolger voor s1156 dus meer gericht op de normale consument. Maar goed wil je echt een processor van 900 euro gaan kopen om een beetje te internetten? Zelfs al zou je games spelen dan is dit nog steeds zwaar overkill zeker als er niet een dikke crossfire of sli setup achter zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.