Ga naar inhoud

VLC

Boeckie

Aanbevolen berichten

helpt deze codec ook wanneer vlc media player geen soelaas brengt?

Ik heb namelijk het probleem dat sommige avi bestanden normaal afspelen in wmp maar anderen krijg ik een zwart scherm en enkel geluid. Die bestanden waar ik enkel geluid krijg, spelen zelfs niet normaal af in vlc media player.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stegisoft: het zijn sommige AVI files. Sommige werken gewoon en geven beeld en geluid, anderen geven alleen maar geluid. In de fora had ik gemerkt dat VLC soelaas kon brengen waar windows media player niet werkte. Ik had gehoopt dat met VLC ze wel beeld en geluid zouden geven maar het blijft bij geluid alleen.

@weeternietzoveelvan: ik zal het eens proberen, hoop dat het werkt. Het rare is wel dat het enkel bij sommige avi bestanden is en niet consequent bij allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

wat weeternietzoveelvan aanhaalt is correct.

WMP aangevuld met k-lite codecpack krijgt zowat alles geopend en maakt op dat moment ook VLC overbodig.

Mocht je VLC willen deinstalleren dan raad ik je Revo Uninstaller aan, download hier : ( Revo Uninstaller - software de-installeren | Gratis Software Site ).

Download K-lite vind je hier : ( Free-Codecs.com : Download K-Lite Codec Pack 6.6.0 FULL, K-Lite Codec Pack 6.6.0 STANDARD, K-Lite Codec Pack 6.6.0 BASIC : K-Lite Codec Pack is a collection of codecs and related tools ).

Mocht je werken met een 64-bitsysteem dan vind je de download onderaan de pagina.

De FULL versie heeft de meeste codecs aan boord en doet het hier prima in combinatie met WMP (Windows Media Player)

Persoonlijk vind ik het dan nog weinig zin hebben VLC te behouden.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.