Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil Windows 7 er opnieuw opzetten met behulp van een recovery-disk. Ik zal één van die andere programma's eens porberen, alleszins al bedankt voor de uitleg.

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
je afbeelding in bericht 8 werkt blijkbaar niet.

heb je al eens geprobeerd met parted magic of easeus partition master die zijn alle twee gratis.

je wil je C (os) formatteren, wat ga je erna doen? Wil je windows herinstalleren? welke?

gebruik gewoon de windows instal cd.

plaats die in de dvd-rom, herstart je PC. zorg wel dat je PC opstart vanaf dvd ( in bios dvd-rom first boot).

als er verschijnt "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd" druk je op en toets.

kies voor een nieuwe installatie.

Je krijgt op een gegeven moment een venster waar je schijf of verschillende partities staan, je kan daar dan je C "os" formateren en je windows installeren.

ik weet niet welke windows geplaatst is geplaatst moet worden, maar handleidingen vindt je ook op dit forum.

of volg het stappenplan op Een 10-stappenplan voor het herinstalleren en optimaliseren van Windows - deel I

Dat kan ik. Maar van mijn nieuwe laptop heb ik geen windows-cd alleen een zelfgemaakte recovery disk. Omdat ik graag zou formatteren voor ik de recovery disk gebruik, zit ik dus vast.

Ik besef net dat ik een oudere windows cd kan gebruiken om in het formatteren-scherm te geraken. Zou dat kunnen lukken? Dat ik zogezegd windows xp erop wil zetten, c formatteer en als het geformatteerd is, de windows xp cd wissel met de windows 7-recovery disk.

Geplaatst:

Download dit:

GParted - Browse /gparted-live-stable at SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Let op dat je ook de juiste partitie neemt want de recovery staat op de harddisk.

Met de rechtermuisknop op de juiste partitie klikken en dan formateren als NTFS

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Hier vindt je de handleiding van gparted.

Dit kan je er lezen:

Formatting a Partition

To format a partition:

Select an unmounted partition. See the section called “Selecting a Partition”.

Choose: Partition → Format to, and select a type of file system from the list. The application displays the format partition operation in the Operations Pending pane.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.