Ga naar inhoud

externe harddisk


yodpimai

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een externe harddisk Western digital 1.5TB. deze zat eerst extern maar was toen niet meer toegankelijk. Ik heb hem toen intern geplaatst en alle data ervan afgehaald. Ik had probleem met de MFT lezen. Daarna geformatteerd en weer in gebruik genomen (intern). Echter bij data schrijven naar de disk blijf hij wel eens hangen, de kopieertijd liep op van enkele seconden tot uren. Nu werd gisteren plots mijn scherm zwart en wilde de pc niet opstarten. De pc startte pas weer op nadat ik de HD had verwijderd. Ik heb hem nu weer extern gemaakt maar het lampje blijft knipperen en ik krijg geen toegang meer. Sterker nog mijn verkenner en eigenlij alles slaat vast zodra ik de usb van de HD erin steek.

Wie o wie kan mij helpen. Of is dit nu echt einde oefening !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hij zowel intern als extern problemen veroorzaakt vrees ik dat het inderdaad het EINDE betekent voor je HD.

Mischien kun je eens kijken of een firmware update alsnog nieuw leven blaast in de HD maar mits hij niet meer normaal benaderbaar is denk ik niet dat dit het probleem gaat oplossen.

Ik zal eens kijken of ik daarover iets kan vinden en laat het je zeker nog weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha OK OK

met enig schaamrood op mijn kaken moet ik jullie mededelen dat ik weer toegang heb tot mijn schijf. Weliswaar met horten en stoten maar ik kan er weer data vanaf halen. Het probleem waarom de schijf het extern niet wilde doen lag aan de trafo. Ik had de verkeerde trafo aangesloten (dom he). Ik kwam erachter toen ik vanmiddag het nogmaals probeerde en een trafo van een 2 TB disk gebruikte. Mijn programma gaf aan dat ik nu een 2TB had aangesloten, maar het is een 1,5 TB. Nu blijkt de 2TB met 12v - 2A te werken en de 1,5 met 12v - 1,5A. Dus even zoeken naar de juiste trafo en nu lijkt alles weer koek en ei.

Sorry voor het ongemak!

Maar misschien wel goed om te weten dat als je meerdere externe HD's hebt de trafo's niet altijd uitwisselbaar zijn !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.