Ga naar inhoud

PC valt uit na opstarten

Miekje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op de forum.

Ik heb een groot probleem met mijn PC.

Wanneer ik hem opstart, valt hij gewoon uit. Het windows scherm komt nog op de PC en het bureaublad ook nog, maar als ik dan iets probeer te doen valt hij gewoon zonder foutmelding uit.

Soms kan ik nog 5 minuten werken maar dan valt hij toch uit.

Heb al een paar keer geprobeerd opnieuw op te starten en heb ook al een systeemherstel gedaan en ook dit help niet.

Wie kan mij helpen want heb de vaste PC dringend nodig, moet enkele documenten afdrukken vanaf mijne lapt

op en dat gaat alleen via het netwerk(mijn laptop heeft geen printeruitgang).

Alvast bedankt

Mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom er geen foutmelding komt is volgens mij omdat het BSoD(Dat blauw scherm dat er komt voor je pc uitvalt met een foutmelding) gedeactiveerd is op uw pc. Dit is normaal omdat microsoft bij de SP2 versie al door had dat 97% van de mensen die codes niet begrijpt.

Nu goed het probleem; ga eens via veilige modus (door tijdens de opstart module op f8 te drukken)

Scan je ganse pc met je virus scanner.

Doe dan het volgende.

Klik op de Start knop

Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Verkennen"

Klik met de rechter muisknop op de schijf die je wilt controleren (de schijf/partitie waar windows opstaat) en selecteer "Eigenschappen"

Klik op het tabje "Extra"

Klik op de knop "Nu Controleren"

In het scherm dat verschijnt vink je beide opties aan en vervolgens klik je op start.

Waarschijnlijk dat de schijfcontrole zal starten bij de volgende keer dat Windows gestart wordt. Klik op ok om akkoord te gaan.

Herstart uw computer.

Laat even weten of dit lukt. Lukt het niet dan zoek ik wel wat anders of tegen dan zijn de admins bijgesprongen :P

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

ik heb het zelfde probleem gehad maar dit was mijn oplossing.

ik heb de stroomkabel in de voeding er uit gehaalt en er opnieuw stevig inedrukt

als de stekker er niet goed inzit krijgt hij te weinig stroom en valt uit ook door aantikking van de pc kan hij daardoor uitvallen.

dus ik zou eerst is proberen de stekker in de voeding eruit te halen en er stevig in te drukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.