Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik wilde laatst ubuntu eens proberen...

Ik heb het dus maar op een oudere pc gezet.

Nu omdat die oude pc niet echt genoeg geheugen had om ubuntu 10.10 te draaien heb ik 8 gedownload.

Alles loopt lekker behalve een heel belangrijk ding.

Hij wil niet echt afsluiten...

Tijdens eht afsluit prosces hoor ik de computer langzaam stil vallen (fans enz..)

Maar er blijft een shcemr met ubuntu opstaan.

3 tal min later komt er een schemr met errors...

Kan iemand me helpen?

Nu ik heb nog wel windows cd's liggen maar ik wil graag ubuntu eens goed proberen...

Maar als er niets ander sop zit instaleer ik widnows wel.

Tim,

Geplaatst:

Wat versta je onder oude computer?

Misschien is de harddisk niet meer van goede staat en dat je daar door probleem hebt met afsluiten.

Normaal gezien kent Linux zulke probleem niet als het eenmaal goed is geinstalleerd.

Geplaatst:

Dat is wat teweinig voor Ubuntu en zelfs voor versie 8

Ubuntu vraagt nogal van de computer.

Minimaal is 512 mb ram doch hoger is beter.

Je kan beter een andere soort Linux nemen die minder eisen van de computer.

Geplaatst:

Het systeem kan ubuntu wel aan, alleen zou er een heleboel grafische eigenschappen uitgezet moeten worden. Maar een gamer zou geen ubuntu moeten gebruiken.

Alle games zijn zo goed als voor microsoft gemaakt. Het is wel mogelijk om microsoft applicaties uit te voeren onder linux, maar daarvoor heb je een programmatje nodig wat "virtueel" programma's kan draaien. Hiervoor kun je wine gebruiken in Linux.

Maar dat zal veel trager gaan omdat het eerst van windows naar linux "vertaald" moet worden... en dan weer van linux naar de taal die jouw moederboard en processor verstaat.

Linux is het beste te gebruiken voor kantoor, er worden bijna geen virussen geschreven voor linux omdat het continu veranderd. En de "hackers" daar weer met mee moeten gaan. En er zijn duizenden verschillende versies van linux. Het is sneller. Als je alle grafische eigenschappen heel hoog zet, is het zelfs nog mooier als windows 7 (op bepaalde aspecten).

Groeten,

Leroy

Geplaatst:

@ MisterT : Heb je ubuntu direkt geïnstalleerd of heb je eerst proef gedraaid vanaf de livecd? Das de veilige manier, weet je zo of alle hardware wordt ondersteund. Wel even je bootvolgorde in je bios wijzigen naar cd/dvd rom. Zogauw je een purper scherm ziet druk je op de spacebar (altijjd veiligst) en kies je voor ubuntu uitproberen zonder te installeren. Met F2 kies je de taal; met F3 je keyboard. Volgens bovenstaande gegevens heb je wel erg weinig ram (512 MB is aan te raden om vlot te werken) Als je wil installeren moet je wel erg veel aandacht besteden aan de indeling van je HDD.

Laatste puntje : als je het iso bestand dat je gedownload hebt op cd brand, gebruik de laagste snelheid !

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.