Ga naar inhoud

Excel - Als formule (8 stuks lukt wel maar 9 gaat niet)

Bricoli

Aanbevolen berichten

Ik probeer een verlofregistratie te bouwen. Als iemand 6 uur vrij neemt dan registreren we dat als V8. Het aantal opgenomen uren varieert van 0 t/m 9.

Dus wat ik probeer is om V6 weg te schrijven (in een andere cel) als 6. Dat lukt vrij aardig maar na 8 'Als' statements houdt het op. Doe ik iets verkeerd ?

Ik gebruik deze formule:

=ALS(E5="V1";1;ALS(E5="V2";2;ALS(E5="V3";3;ALS(E5="V4";4;ALS(E5="V5";5;ALS(E5="V6";6;ALS(E5="V7";7;ALS(E5="V8";8;" "))))))))

V9 moet er dus nog bij.

Dank alvast voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bricoli,

Probeer het hier maar eens mee.

=ALS(E5<>"";ZOEKEN(E5;{"V1";"V2";"V3";"V4";"V5";"V6";"V7";"V8";"V9"};{1;2;3;4;5;6;7;8;9});"")

Groet bucky

Bucky,

Kom nog even bij je terug. Zoals gezegd dit werkt. In een andere file wordt nu netjes een 1 weggeschreven als V1 is ingevoerd in het hoofdscherm. Echter in het hoofdscherm creeer ik ook de mogelijkheid om bijv Z1 in te brengen. Dit moet dan in een andere file (ziekteverzuim) weggeschreven worden als 1. Hoe kan ik de formule aanpassen.

In een notendop wil ik dit:

In AO5 komt een 1 als ik in E5 "V1" zet

In B05 komt een 1 als ik in E5 "Z1" zet

In C05 komt een 1 als ik in E5 "D1" zet

Maar E5 = V1 dan moet in BO5 en CO5 geen waarde of 0 terugkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bezettingsrooster vul ik de waarden in die varieren van V1-V9,Z1-Z9 en D1-D9

Als D5 = V1 dan moet in AK5 1 komen en in de velden BR5 en CY5 geen waarden komen (dus nul)

Als D5 = Z1 dan moet in BR3 1 komen en in de velden AK5 en CY5 geen waarden komen (dus nul)

Als D5 = D1 dan moet in CY5 1 komen en in de velden AK5 en BR3 geen waarden komen (dus nul)

Help

test.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.