Ga naar inhoud

BOOTMGR is missing

DDjan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Gisteren probeerde ik met het standaard Vista programma mijn C: schijf op te splitsen.. ik wilde graag een aparte schijf maken voor mijn muziek, foto's etc...

Dit mislukte en daarbij gaf hij aan onherstelbare fout (ik weet niet of dit met het probleem te maken heeft, maar ik meld het toch maar even)

Daarna probeerde ik het via Hirens boot cd12 en heb hierbij SuperFDISK1.0 gebruikt, maar dat ging niet helemaal goed denk ik, ik kreeg het niet in de smiezen hoe ik een aparte disc moest maken, helaas heb ik toen wel 'iets' laten uitvoeren..

Daarna de andere Fdisk programma's nog bekeken maar daar viel weinig zinnigs uit op te maken.

Nu start ik mijn pc op en krijg ik de melding BootMGR is missing, pres ctrl, alt, delete to restart. ik heb al geprobeerd via de VISTA installatie opstartherstel uit te voeren, maar hierbij gaf hij aan dat hij het probleem niet op kan lossen, hij kon ook geen besturingssysteem vinden op mijn systeem, ikzelf handmatig ook niet :hmmmm:

Nu is mijn vraag hoe los ik dit op? en hoe groot is de kans dat ik al mijn bestanden kwijt ben, ik hoop dat jullie mij op korte termijn kunnen helpen..

Groet

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen met dit te doen.

Nota: als je iets doet zoals je doet dan dient je altijd een backup te maken van bestanden.

Indien bovenstaande niet lukt dan een backup maken van uw bestanden:

Download ubuntu

Brandt de image (iso) op een cd of dvd

Start de computer met de dvd en kies voor live en dan wordt er niks geinstalleerd.

Kies taal en toetsenbord

Je komt dan in windows achtige scherm en dan kan je uw data overzetten om een andere media of netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande is niet gelukt, hij zegt voltooid na de bootrec, fixboot actie maar er is niks veranderd aan het probleem.

Kan het zijn dat Vista is verwijderd? want hij geeft aan dat hij geen besturingssystemen kan vinden, oftewel wat is er gebeurt?

ik ga iig nu dat ubuntu toepassen, kijken of dat werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.