Ga naar inhoud

Netgear WNDR 3700

ppm1981

Aanbevolen berichten

Even in het kort een uitleg van mijn probleem.

Ik heb een modem van UPC en ik wil mijn netgear aansluiten. Dit geeft geen probleem zolang mijn desktop pc via kabel aangesloten is op de router. Mijn laptop pikt alleen een signaal van een netwerk op en meer niet. Ik heb geen internet. Zodra ik naar mijn netwerkcentrum ga dan geeft hij aan, dat er tussen de router en modem geen internet is. Ik heb de modem al op diverse manier gereset tesamen met de router en ik ben eigenlijk ten einde raad. De router heeft mij 160 euro gekost en ik weet dat hij goed is, maar ik krijg hem niet goed aan het werk. Wie o wie kan mij helpen/advies geven.

Alvast bedankt.

Mijn desktop pc en laptop lopen op vista

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het zo ingesteld?

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Nota: Vista heeft het moeilijk met 2 verschillende netwerkkaarten.

Best de lan-netwerkkaart uitzetten.

Hebt je in de router de signaal geactiveerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerste gedeelte gedaan. het in en uitschakelen, maar hoe zet ik de lan netwerkkaart uit. Ik heb gezocht maar kan hem niet vinden en hoe activeer ik het signaal van de router. Ik heb alles gedaan volgens de stappen, dus dan had het daar ook bij moeten staan of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een interessant wetenswaardigheidje. De pc en laptop met vista werken niet, die geven aan dat er geen internetverbinding tussen de router en modem is. Ik heb een andere laptop met windows 7 en daar heb ik wel draadloos internet op. Ik heb gekeken of ik verschillen in de instellingen zie van de vista met de 7 maar ik zie niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op netwerkverbinding beheren.

Daar kan je met de rechtermuisknop op uitschakelen klikken.

In de router bij wireless gedeelte kan je zien bij SSID en Channel of het aan staat.

Daar kan je ook de signaal versterken door G/N (54/300) of zo te veranderen in N indien u netwerkkaarten dan aan kan.

Bij channel kan je een andere kanaal kiezen zoals 7 of 11

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er al uit met de lan netwerkkaart. Op beide laptops heb ik nu draadloos internet, maar mijn desktoppc blijft een probleem. Wel verbinding met het netwerk, maar hij krijgt geen signaal voor het internet. Hij geeft aan dat hij verbonden is met een onbekend netwerk, dit is wel mijn router, maar hij doet niets. Ik heb in het menu van de router gekeken en alles werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ook al gedaan, want anders hadden mijn laptops geen verbinding. Ik weet niet wat het probleem is, maar het lijkt erop dat hij alleen maar contact kan maken met een onbekend netwerk ipv het bestaande netwerk wat ik thuis heb. Het mac adres klopt want dit heb ik meteen nagekeken. De laptop was het probleem met het automatisch DNS/IP toewijzen. Ik denk dat ik morgen even contact leg met netgear om te zien of zij een oplossing voor het probleem kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.