Ga naar inhoud

Driver Update op Dell


amazone

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Dell PC nu zo'n 3 jaar en ging naar de support van Dell eens kijken of zij driver updates hebben.

Er staan er nogal wat aangegeven als aanbevolen en zelfs dringend.

Ik ken niets van drivers installeren.

Wat moet ik doen?

Is het aan te raden de nieuwe drivers te installeren?

Hoe ga ik juist te werk?

Op Dell site kan ik downloaden. Maar wat dan. Gaan die drivers zichzelf installeren?

Of moet ik ze in een map zetten en via apparaatbeheer installeren.

Moet dan eerst de oude driver verwijderen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf er niet veel van begrijpt (sorry voor de uitdrukking) om nieuwere drivers te installeren en je PC werkt nog goed kan je het zo laten gelijk het is.

Als je nieuwe drivers wil installeren moet je rekening houden met je type dell, je windows.

Dan moeten die gedownload worden, sommige fabrikanten hebben hiervoor een soort module waar veel automatisch gaat.

Is dat niet moet je ze zelf downloaden en nog op een juiste manier installeren.

vanzelf gaan ze zich dan niet installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Dell is het nogal goed geregeld wat betreft de keuze van de drivers. Je geeft de code van je pc in en ze stellen de juiste drivers voor (hoop ik tenminste).

Ik ken er niet veel van maar je bent nooit te oud om te leren.

Omdat ik hier vaak goede tips vind kom ik dus eerst hier raad vragen.

Ik weet wel - if it's not broken don't fix it - maar toch - gezien Dell vermeldt dringend ????

Ook loopt mijn garantie bijna af en ik weet niet of de updates daarna nog zo goed geregeld zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Dell kan je inderdaad uw code opgeven en dan hebt je de juiste drivers.

Dan krijgt je een lijst van drivers.

Aan de hand van de datum kan je zien of er een nieuwe driver is.

Maar zoals clarkie zegt moet je alleen een driver vernieuwen indien het nodig is.

Werkt alles prima dan kan je beter geen nieuwe driver gebruiken.

Wat de garantie betreft geldt enkel voor de hardware maar niet voor de drivers of firmware.

Drivers en firmware kan je altijd blijven downloaden en dus ook na garantie.

Nota: bij Dell kan je garantie altijd verlengen tot meestal 5 jaar doch je dient ervoor te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.