Ga naar inhoud

[OPGELOST] problemen met herinstalatie van xp home


Gast wiosna

Aanbevolen berichten

beste mensen ,ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,het zit nl zo: nadat ik mijn Hd geformateerd had en terug xp home wilde installeren, gaat alles normaal totdat,de pc terug af/enopstart na 15 sec.normaal start hij dan gewoon op ,nu begint hij gewoon terug met de cd en begint de hele procedure opnieuw: kan iemand mij helpen wat er loos is met mijn machine;bij voorbaad bedankt ; groetjes aan allen wiosna

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je iets veranderd in het BIOS ? in dat geval er is een tab waarbij je de default settings kan terug krijgen.

Als je dat niet gedaan hebt dan checked je pc eerst voor een opstart cd, die vind hij normaal niet en dan start hij via de harde schijf maar zolang je de windows instal cd in laat steken blijft hij vandaar opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bootvolgorde in de bios moet zijn:

1st device: cd-rom

2nd device: hdd-ide0

3rd....

zodoende kan je xp vanop de cd-rom terugplaatsen.

bij het opstarten vraagt hij wel: "druk op een toets om op te starten van cd-rom....". dat doe je dan ook.

na de installatie van de xp-home, start de pc opnieuw op ( nog steeds met de cd-rom aanwezig en krijg je opnieuw bovenstaand bericht. nu mag je echter niet opstarten van cd rom, dus blijf van je toetsenbord af. na een 10-tal seconden krijg je een doorstart via je harde schijf en gaat de installatie verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan Azonix:in de Bios he ik niks veranderd boot divice staat cdrom/harddisk/floppy.

bij eerdere instalatie ging hij automatisch naar de hd, na de eerste af/opstart 15 sec,nu start hij terug op met cdrom?moet de cd er dan uit na het eerste afsluiten door setup?

aan Dikken:het probleem zit er in dat de pc terug opstart,nadat setup ,(na het eerste gedeelte afsluit en terug opstart)niet naar de hd gaat maar automatisch alles opnieuw doet?

aan darthia;ik heb geen partities op mijn hd ; alleszins aan allen mijn grootste dank voor jullie hulp met vriendellijke groeten wiosna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die moet eruit want wat je eigenlijk doet bij de installatie van de cd is het setup packet op je HD zetten en als je dan de Cd er uitneemt start de setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste , ik heb geprobeerd watu voorsteld nl de cd eruitgehaald na de eerste herstart bij setup, maar dan gebeurd er helemaal niks meer ,blijf hij gewoon stilstaan groetjes wiosna

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb met aandacht( hoe instaleren) gelezen,en heb het zo nu en in het verleden zo ook gedaan ,maar toch is daar mijn probleem niet mee opgelost,de harddisk wordt netjes herkend in de bios,blijf overal af tot het moment dat hij terug opstart,dan vraagt hij opstarten van cd... en daar blijft hij gewoon staan, hij vertikt het om naar de hd te gaan begrijpe wie kan groetjes wiosna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.