Ga naar inhoud

Gebruikersnaam en wachtwoord onthouden ( Windows 7 / IE7 ) ?

Vijverke

Aanbevolen berichten

Ik heb recent een nieuwe PC gekocht .

Ik stel vast dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet bijgehouden wordt voor alle fora die ik volg , nu ik overgestapt ben naar Windows 7 . ( Internet explorer 7 )

Ik heb al uitgebreid gegoogeld om dit probleempje aan te pakken....Helaas.

Heeft iemand een tip voor mij ? Liefst in gewone mensentaal , want ik ben niet zo technisch onderlegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat je als je nu wil inloggen op websites in internet explorer 7, je gebruikersnaam en of wachtwoord niet meer automatisch ingevuld worden?

Je hebt een nieuwe PC met nu windows 7, als je van je oude PC de instellingen (cookies, favorieten enz) van internet explorer niet geëxporteerd hebt (een backup gemaakt) en dan niet geïmporteerd in je nieuwe PC dan vrees ik dat het niet zal lukken.

Als je je oude PC nog hebt of de harde schijf die er in zat moet het nog kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei...ik vrees dat ik dit niet helemaal kan volgen.

ALS ik op een forum geregistreerd ben...én mijn gebruikersnaam én wachtwoord ingeef bij het inloggen + daarbij aangeef dat ik aldus wil herinnerd worden...

...waarom zou dat dan alleen lukken als dat via een backup van de oude harde schijf gaat ?

Dat zou dan ook betekenen dat ik bij registratie op een nieuwe internetpagina of forum mij steeds opnieuw moet aanmelden.

Knap vervelend is dat wel, vind ik !

Iemand suggereerde dat dit euvel opgelost zou zijn als ik overstap op IE 8 .

Is dat zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op "Extra" en vervolgens klik je op "Internet opties".

Daar aangekomen kies je het tabje "Inhoud".

Neem nu de knop "Instellingen" bij Automatisch aanvullen.

Daar moet je eens kijken of er een vinkje staat bij "Gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren" en "Vragen voordat wachtwoorden worden opgeslagen".

Als dat niet zo is zet daar de vinkjes voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op "Extra" en vervolgens klik je op "Internet opties".

Daar aangekomen kies je het tabje "Inhoud".

Neem nu de knop "Instellingen" bij Automatisch aanvullen.

Daar moet je eens kijken of er een vinkje staat bij "Gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren" en "Vragen voordat wachtwoorden worden opgeslagen".

Als dat niet zo is zet daar de vinkjes voor.

Dankuwel Jean-Pierre :

dit had ik al gecontroleerd : beide items waren aangevinkt.

---------- Post toegevoegd om 02:42 ---------- Vorige post was om 02:36 ----------

Die gebruikersnamen en wachtwoorden worden op je eigen PC bewaard.

Dus als je de windows herinstalleert en je maakt geen back-ups of je koopt een nieuwe PC en je hebt geen back-ups dan zal je in je internet explorer alles opnieuw moeten intypen.

Dankuwel Clarkie !

We hebben de gegevens van de oude PC laten overzetten op de nieuwe door de handelaar...de oude harde schijf werd vernietigd in verband met privacy.

Ondertussen heb ik al heel wat wachtwoorden en gebruikersnamen opnieuw ingegeven....op bepaalde internetpagina's worden die slechts 24 uur onthouden ; terwijl dat vroeger veel langer onthouden werd.

Het niet-onthouden van inloggegevens heeft als gevolg dat ik bepaalde reacties op topics niet binnenkrijg.

Dat is soms vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.