Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een paar dagen geleden ben ik overgestapt op de win7 64bits versie. Deze ziet dat ik 4GB heb geïnstalleerd, maar kent mij daarvan 3071MB Fysiek geheugen toe. Mijn bios ziet de volle 4GB ook niet en heeft vermoedelijk een 1025 MB gereserveerd voor hardware adresseringen.

Nu had ik gehoord dat met de functie Memory Remapping in de bios, het geheugen voor de adressering tussen de 4 & 6GB kunt toewijzen. Helaas kan ik deze functie niet vinden in mijn bios, maar ik weet dat voor mijn pc enige tijd geleden een bios update beschikbaar was. Destijds had ik geen aanleiding om hem te installeren en nu kan ik hem niet meer terug vinden.

Het gaat om het volgend systeem:

PACKARD BELL, ISTART F9235 AIO

En de volgende Bios

vendor Phoenix Technologies,

version Si671V14

date 07/17/2007

Heeft iemand een idee waar ik deze bios update kan vinden en of het beoogde doel daarmee behaald is?

Geplaatst:

Hartelijk dank voor deze informatie Asus!

Ik heb de voorgaande link van kweezie wabbit ook onderzocht. Maar hierop kon ik hem helaas niet vinden, desondanks nog bedankt!

Dit gaat eveneens mijn eerste biosdriver installatie worden, dus krijgt dit topic nog een staartje en dan kan ik hopelijk vermelden dat het 3GB probleem verholpen is.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.