Ga naar inhoud

niet kunnen branden van gegevens


lola

Aanbevolen berichten

De geheugenlatjes van mijn laptop gingen recent stuk, nieuwe geïnstalleerd en tevens harde schijf geformateerd en alles opnieuw opgeladen. Stel nu, week later vast, dat ik geen cd of dvd meer kan branden. Niet via windows zelf, niet via Nero 9, niet via ander brandprogramma. Heb brander al verwijderd en laptop dan terug opgestart zodat hij het ding terug installeert doch zonder resultaat, brandsnelheid al verlaagd, kreeg eerst calibratiefout, na herinstalleren van brander krijg ik fixatiefout in Nero, nu staat er wel één liedje op cd gebrand, tevoren helemaal niets.Wie weet raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om welke laptop gaat het? Merk en modelnummer graag.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie onvangen via mail.

Hallo, bedankt voor je reactie en de aangeboden hulp, ik stuur je maar een mailtje met de link in, omdat ik nog niet echt weet hoe ik op het forum moet werken, moet ik nieuw bericht plaatsen om op jouw bericht te antwoorden of moet ik aanduiden met citaat reageren?

Enfin, hierbij gevoegd de link:http://speccy.piriform.com/results/2ySWdfK6KrABkwDwJ72fC6D

De laptop is een Fujitsu Siemens model Amilo PI 1536

Ik vind niet onmiddellijk drivers voor je cd/dvd brander.

Misschien iemand anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide links zijn voor firmware en dat is nog iets anders dan drivers.

Drivers zijn stukjes software die het mogelijk maken dat het besturingssysteem communiceert met de hardware. Drivers zijn afgestemd op een bepaald besturingssysteem.

Firmware is software die door de fabrikant in de hardware is ingebakken. Firmware is niet gebonden aan een besturingssysteem.

Maar je kan het proberen; misschien helpt het wel.

Neem deze van de 2de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

bedankt voor de hulp, heb de tweede link gedownload doch zit nu met probleem dat het om een zip bestand gaat en ik het niet uitgepakt krijg.

---------- Post toegevoegd om 16:34 ---------- Vorige post was om 16:27 ----------

Heb ondertussen een poging ondernomen om via Express Zip het bestand te unzippen doch weet niet of dit gelukt is, hoe kan ik dit zien ?

Ondertussen nog gesproken over probleem met collega's en verneem dat er toch veel kans bij is dat mijn brander stuk is, gezien dit mogelijk zou samenhangen met het defect gaan van de geheugenlatjes. Iemand ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.