Ga naar inhoud

lettertype website verschijnt raar

Aanbevolen berichten

Ik heb een website gemaakt met Frontpage, zonder daar kennis van te hebben. Maar het is gelukt, al is het op een [te] lage resolutie nl. 800 x 600. Maar het lettertype van de naam van de site verschijnt bij mij en vele andere prima en bij een fors aantal mensen als hele grote rare letters dwars door de foto's heen.

Ik heb een ander lettertype geprobeerd, maar probleem blijft. En aangezien ik het zelf wel "normaal" zie, is dit wel lastig.

[ www.shelterhill.nl ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in je Frontpage onderaan niet kiezen voor Normaal - HTML en Voorbeeld. Open dan HTML en voeg die <body> hieronder in tussen </head> en <body bgcolor="#6699FF">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<title>cattery the Shelter Hill</title>

</head>

<body>

<body bgcolor="#6699FF">

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in je Frontpage onderaan niet kiezen voor Normaal - HTML en Voorbeeld. Open dan HTML en voeg die <body> hieronder in tussen </head> en <body bgcolor="#6699FF">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<title>cattery the Shelter Hill</title>

</head>

<body>

<body bgcolor="#6699FF">

Ik heb dit gedaan, maar de letters staan nog steeds raar en door elkaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste body (zonder bgcolor) moet weg. Voor de rest staat het wel goed.

Het probleem is dat het lettertype wordt uitgelezen aan de hand van de lettertypes die op de bezoeker zijn computer staat. (deze lettertypes staan in: C:\windows\fonts. Dit is voor de rest niet van belang.)

Is het lettertype wat jij hebt gekozen niet aanwezig op de computer van de bezoeker dan kiest de browser zelf een ander lettertype. Meestal kiest de browser dan Tahoma of Arial. Dat wilt niemand, dus wat de meeste mensen doen is alle lettertypes gewoon standaard houden. Dus bijvoorbeeld "Tahoma, arial black, times new roman, etc" oftewel de lettertypes die iedereen op zijn computer heeft staan.

Wil je toch een ander lettertype moet je van de tekst een afbeelding maken. Je kan dat doen door een printscreen te maken en uit te knippen in paint. en dan terug in de plek zetten waar het hoort te staan.

Maar je kan ook gewoon in paint zelf een afbeelding maken en opslaan als nieuwe afbeelding. Je moet er dan wel mee opletten dat je de achtergrond ook mee pakt, want paint kan (naar mijn weten) geen transparante achtergronden aan.

Een afbeelding wordt wel door elke computer goed uitgelezen en zal dus bij iedereen hetzelfde zijn.

Ik raad het alleen wel ten zeer strengste af om een lettertype te kiezen wat niet zo goed leesbaar is. Google zal het wel goed lezen, maar de bezoeker kan het meestal niet zo goed lezen. Vandaar dat professionele websites altijd een goed leesbaar lettertype hebben.

Om de website op te vrolijken zetten deze er een zeer gevarieerde layout om heen.

Ik hoop dat het je lukt!

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.