Ga naar inhoud

Gateway offline

Daro Jacaro

Aanbevolen berichten

Ik heb twee computers aangesloten op een draadloze router (de een met windows 7 de ander met windows XP). Dit geeft geen enkel probleem totdat er een derde met kabel wordt aangesloten. Op dat moment verdwijnt stukje voor stukje de verbinding. Eerst e-mail, dan een deel internet en vervolgens alle online verbindingen.

Volgens mijn netwerkcentrum is er gewoon verbinding met de router, echter geeft de computer bij probleem oplossing aan dat de gateway offline is. Even later geeft dezelfde probleemoplosser aan dat ik een onbekend IP adres heb. Een minuut of tien later geeft mijn computer aan geen verbinding meer te hebben met de router, wanneer ik deze herstel is alles weer zoals het hoort.

Ik vind dit een zeer irritant probleem, omdat ik voor mijn werk best veel online ben. Graag zou ik een oplossing, suggestie willen lezen. (De derde computer is met kabel, omdat we deze uit de router kunnen halen zodat zoonlief niet de hele dag achter internet zit te gamen, een kaart voor draadloos internet zou anders een oplossing kunnen zijn).

Alvast mijn dank,

Groet, Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Normaal kan je in een router een aantal beveiligingen en beperkingen activeren.

Sommige routers hebben hiervoor meer mogelijkheden dan andere; zoals het beperken van internetverkeer voor bepaalde ip of mac adressen.

Om welk router gaat het precies? Graag merk en modelnummer.

Dan kunnen we ons verdiepen in de fijnafsremming ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.