Ga naar inhoud

Problemen instaleren xp op laptop


Gast Fannyke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleempje.

Een half jaartje geleden heb ik een laptop overgekocht.

Deze deed het perfect tot hij deze week opstart problemen kreeg en we er niet meer inkwamen.

Gevolg : geformateerd.

De persoon waar hij van geweest is zei me dat ik elke originele XP cd kon gebruiken maar gewoon de code die onderop de laptop staat (originele OEM code) moet invullen.

Dit heb ik geprobeerd maar hij zegt me dat de code niet juist is.

Het zal natuurlijk de bedoeling zijn dat ik een originele XP Professional cd moet hebben? omdat de code die onderop staat ook van xp professional is.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

groetjes en alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Dat is het juist , Ik heb er geen cd bij gekregen, en de sticker zit aan de onderkant van mijn laptop.

Er werd mij verteld dat met deze code je welke xp dan ook kon instaleren.

Maar ik heb het idee dat dit dus absoluut niet gaat lukken.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

XP zou idem moeten zijn als de versie die destijds erop gezet werd, dwz, versie pro of home, taal moet ook kloppen en het belangrijkste is welk service pack zat erop, sp1a, sp2, als je dit allemaal juist hebt moet het gaan. Welke pc is het trouwens ? merk type, ect. Wij gebruiken ook niet altijd de cd's die rbij zijn op't werk, we gaan alles na en nemen de juiste cd en lukt keer op keer. wat wel soms misgaat is dan de activatie van windows maar ook daar telkens idem mothode voor gebruikt zonder problemen tot vandaag, ge neemlt gewoon activatie per telefoon en luistert gewoon naar wat men u daar vertelt, als je dan toch wordt doorgeschakeld en men vraagt u wat er veranderd werd zeg je gewoon aan die medewerker dat je een nieuwe harddisk hebt gezet nadat die van u de geest gaf en men zal u zonder morren een nieuwe activatie code geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.