Ga naar inhoud

van telenet naar dommel

Michiel

Aanbevolen berichten

Hey,

Heb zopas overwogen om naar dommel over te stappen,

maar heb hoer toch nog enkele vraagjes bij...

-Ik zit nu bij telenet, en heb dus een kabel router.

Kan ik deze op een of andere manier nog gebruiken? (converter ofzoiet?)

Of is het vanaf de adsl modem een gewone kabel?

-Moet je om van het dommel netwerk gebruik te maken inbellen via de belgacom lijn,

waardoor je toch hogere kosten hebt? (Je hebt een actieve belgaom lijn nodig...)

-Zoniet, hoe werkt het dan precies, want uit het tekeningete op de site wordt ik niet veel wijzer.

edit: totally offtopic, mr ik heb het 7000 topic :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dommel werkt met een adsl modem

als je belgacom gehad zou hebben, dan hoef je gewoon dommel aan te vragen en belgacom op te zeggen.

Telenet werkt zo niet. Met telenet ga je waarschijnlijk niet veel meer met kunnen doen.

Je moet dat een adsl router aanvragen (zal wel gaan via dommel).

Je hebt een vaste telefoonlijn van belgacom nodig om dit alles te kunnen gebruiken.

Het zijn niet echt extra kosten, wel om het aan tevragen (activeringskosten) misschien, maar je zal mommenteel ook wel wat betalen voor je telefoon.

Activeringskosten zijn maar 1-malig uiteraard.

Dus dan moet je even op lange termijn bekijken of dit alles dan nog interessant is.

Er zijn wel een heel aantal mensen die overstappen van telenet naar dommel.

Ik heb mommenteel nog belgacom (waar ik heel blij om ben) en ik ga naar academicbroadband (onderdeel van signpost, ook fulladsl). Omdat dat goedkoper is en beter zou moeten zijn.

Ik heb niet echt ervaring met telenet, dus zoveel weet ik daar ook niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb telenet en ik heb ervaring met overstappen naar andere providers :)

Ik weet één ding wij wouden Belgacom gaan gebruiken, vanwege ik weet niet hoeveel complicaties i.v.m. onze verbinding hebben we het toch maar gelaten zoals het is en ja kijk bij volgende internet maand (ingaand vanaf eergisteren) worden alle snelheden verdubbelt voor Express en Comfort net dus ik klaag niet meer. :biggrin:

P.S. Wel nog even wachten tot je facturatie van voorbije maand er is dan pas verdubbelt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Beide providers werken met een andere principe, ADSL versus breedband via kabel. Deze heb je een nieuwe modem en eventueel router nodig. Wij hebben thuis voor de tv digitaal van telenet. Bijgevolg staat er een modem van telenet. Voor te surfen - adsl - en telefonie zijn we echter bij Scarlet, die een eigen modem geinstalleerd hebben, waar ik dan een router op aangesloten heb. Hoe dat bij Dommel zit weet ik niet, maar scarlet heeft alles geregeld voor mij. Wat betreft kosten, bij scarlet waren deze inbegrepen in de eenmalige installatiekost. Ik denk dat je het best contact opneemt met dommel hiervoor.

gr

lucvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.