Ga naar inhoud

Draadloos netwerk

totalepcleek

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van de pc krijg ik in het systeemvak de melding dat er draadloze netwerken zijn gevonden etc.. maar als ik naar het scherm ga voor " netwerklijst vernieuwen" krijg ik telkens de melding dat er geen netwerk te zien is en kan ik geen verbining maken met mijn modem.

De PC teruggeplaatst in een recent herstelpunt, dan start automatisch de WiFi link met mijn modem en kan ik surfen etc..., maar in het scherm " netwerklijst vernieuwen" krijg ik nog steeds de melding dat er geen netwerk te zien is.

ALs ik de PC in slaapstand plaats of uitschakel en nadien weer start, heb ik geen verbinding meer en moet ik terug naar het herstelpunt gaan, werkt de WiFi verbinding terug , maar krijg in het andere scherm nog steeds de melding dat er geen netwerk te zien is ondanks het feit dat op dat moment wel de lijk werkt..

Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is Windows XP en de modem is B-Box2 van Belgacom.

Misschien ook het vermelden waard, tot deze morgen hadden we een Aethra modem(VDSL1) modem en heeft alles goed gewerkt ( incl slaapstand etc...) sinds deze morgen is het een B-Box VDSL2 en toeval of niet, maat sindsdien heb ik dat verschijnsel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat scherm stond geen enkele router meer. Ik heb dan mijn router ingevoerd incl de Key etc.. maar nog steeds krijg ik de melding dat er geen netwerk binnen bereik is (in etsysteemvak staat het icoon met rood kruisje)

Als ik terug ga naar dat scherm is alles weer weg ...

En als ik Netwerk Stumbler opstart ziet die onmiddellijk een vijftal netwerken uit de buurt.

Mijn modem werkt wel degelijk goed draadloos want deze pc die ik nu gebruik gaat over diezlfde B-Box..

Dus denk ik : bij de pc is de WiFi kaart duidelijk ok (zie Stumbler) en B-Box is ook ok want ik gebruik die met de 2de PC.

Het zit dus ergens in één of andere instelling die niet wil communiceren met de WiF kaart of zo ? + telkens ik de hele info inbreng (netweknaam, sleutels etc..) is het nadien weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hier precies van kwaad naar erger .. bij invoeren van het gevraagde komt er gedurende een fractie van een seconde het te verwachten scherm (kadertje met zwarte achtergrond en witte tekst) maar dat verdwijnt weer ogenblikkelijk ...

Kopieren van de tekst in dit bericht of antwoord zal ook niet lukken want deze berichten worden niet verstuurd vanaf de probleem pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.