Ga naar inhoud

Webcam op telenet website

Aanbevolen berichten

Beste forum,

Ik wil graag een eigen website maken, waarbij de bezoekers de beelden van 2 webcams kunnen bekijken.

De beelden zouden komen van 2 camera's (zie http://www.bascom.nl/losse_infrarood_12_led_camera-p-69.html?)

Deze beelden haal ik op mijn pc binnen via een PCI kaart.

Een USB-webcam is geen oplossing vanwege de afstand van de camera tot de PC. Maar misschien gebruik ik beter een IP-camera ?

Hoe pak ik dit best aan ? Is dit haalbaar ? Waar moet ik rekening mee houden ? Iemand nog nuttige tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou dan 2 IP-camera's moeten aanschaffen.

In deze camera's kun je instellen wat het lokale ip-adres is van deze camera.

bijvoorbeeld:

camera 1 - 192.168.1.150
camera 2 - 192.168.1.160

Wanneer je deze op je website wilt laten weergeven moet je waarschijnlijk even zoeken hoe je het beeld kunt slipstreamen over het internet.

Je zou dan bijvoorbeeld camera 1 op poort 4441 zetten (in je router) en camera 2 op poort 4442.

Dan zou je die poorten moeten openzetten in je router door portforwarding te gebruiken.

Wanneer je dan connectie maakt op jouw publieke ip-adres wat je kunt vinden op MijnIP .nl Jouw IP adres weergeven voor Online radio, gameserver, voip, ipadres webcam, video chat en je zet in je browser daar het poortnummer achter, krijg je netjes het beeld wat er op die camera zichtbaar is.

Wil je dit in een website importeren, moet je zelf wat programmeren waardoor je een verbinding kunt maken naar jouw ip-adres op een bepaalde poort en dan het beeld kunt slipstreamen op je website.

Dus eigenlijk komt het er fysiek een beetje zo uit te zien:

post-1340-1417704255,9625_thumb.jpg

Je moet wel opletten dat je het stukje voor stukje gaan aanpakken.

Eerst zorgen dat ze thuis werken

dan proberen om ze extern benaderbaar te maken op jouw publieke ip-adres.

Dan proberen op je website te laten slipstreamen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.