Ga naar inhoud

thuisnetwerk tussen pc vista en laptop windows 7

jaume

Aanbevolen berichten

hoi lezers,

Ik probeer een thuisnetwerk te maken via mij pc die draait op vista en een laptop met windows 7 via een sitecom router.

Als ik probeer om via me pc in me laptop tegaan of anders om. word er gevraagd om een gebruikersnaam en gebruikerscode. heb alles geprobeerd zoals de code van mijn router gebruikersaccount naam en wachtwoord maar niks lukt. router code opnieuw ingesteld lukt ook niet.

wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet om te beginnen de werkgroep op beide pc's dezelfde naam geven.

Dan moet je op elke pc de gewenste mappen en/of bestanden delen.

Bij het delen van mappen ook de submappen meegeven (aanvinken).

Op de gedeelde mappen/bestanden geef je "iedereen in het netwerk" de toelating "volledige controle" (full control) en je schakelt de beveiliging uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Bij beide computers ook: Netwerkcentrum > geavanceerde opties voor delen (of zoiets, heb Engelse Windows en weet niet precies hoe het in het NL is). Derde puntje (Public folder sharing) moet aan staan (1e optie). Voorlaatste puntje: password protected sharing: zet dit uit (2e optie). Laatste puntje: laat Windows beheren (1e optie - aanbevolen optie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.