Ga naar inhoud

Div X Player

Watermolen

Aanbevolen berichten

Hallo,

hier ook identieke problemen met dezelfde DivX-player.

Ondanks het feit dat Windows Media Player in combinatie met Full K-Lite Codec Pack hier alles probleemloos opent heb ik begin deze maand als experiment deze DivX-player geinstalleerd.

Na een paar dagen heb ik hem met Revo verwijderd (via de gevorderde modus !) en nadien blijken er nog tal van restanten op mijn laptop te staan.

Zo vond ik de updater van de player in msconfig terug bij mijn opstart items, uitschakelen was dus de boodschap, zie bijlage.

Ook op de C-schijf vind ik onder programfiles ( x86) een map terug, zie ook bijlages.

Icoontje op bureaublad was er ook nog...dit heb ik verwijderd, nadien ge-CCleaned.

Mag de map op de C-schijf nu verwijderd worden zonder verdere gevolgen, en : is dit dan

het laatste restant van deze software of zijn er nog plaatsen waar mogelijk restanten

zitten?...

Ik vermoed dat deze restanten mogelijk ook nog op watermolen zijn systeem aanwezig zijn?...

Thx.

post-20447-1417704255,8548_thumb.jpg

post-20447-1417704255,8865_thumb.jpg

post-20447-1417704255,9197_thumb.jpg

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Na een paar dagen heb ik hem met Revo verwijderd (via de gevorderde modus !) en nadien blijken er nog tal van restanten op mijn laptop te staan..
Ik heb dat ook soms met geinstalleerde software, dat die bijvoorbeeld niet meer correct verwijderd wordt. U kan dan revo uninstaller gebruiken, maar misschien de beste oplossing is gewoon een herstelpunt terugzetten! En dat werkt (weet ik uit ervaring), er blijven dan geen resten meer achter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het programma verwijderd werd met Revo-uninstaller en er blijft een map achter in de "program files" of "program files (x86)", kan je die zonder risico verwijderen.

Kijk ook in je gebruikersprofiel onder "application data" en "local settings" (of de vista/win 7 equivalent) of er nog resten achtergebleven zijn. Dit zijn normaal verborgen mappen; je moet ze dus eerst zichtbaar maken via de mapopties.

Ook de iconen op je bureaublad en de verwijzingen onder de startknop mag je verwijderen.

Je kan deze verwijderen via de mappen "desktop" en "startmenu" in het gebruikersprofiel.

Controleer ook het profiel voor "alle gebruikers" (all users)

Nadat de achtergebleven mappen verwijderd zijn, moet je het register opschonen met CCleaner.

aangepast door kweezie wabbit
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Er blijven inderdaad sporen na gebruik van die Revo. Nu, de proeftijd van die Revo is ondertussen verlopen en is nu weg. DivX installeerde ik de afgelopen weken niet meer. Na 6 pogingen, of zoiets, heb ik het nu wel gezien. Ik laat iemand met verstand van zaken het bij gelegenheid eens proberen. DivX is nu ook weer niet zo belangrijk, wel gemakkelijk om online films te bekijken maar dat kan ook op andere manieren. Dank voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.