Ga naar inhoud

Tips om snelheid te behouden

mysterygamer

Aanbevolen berichten

Hallo Helpforum

Ik ben nu al enkele dagen in bezit van mijn nieuwe gaming pc.

Hij loopt zeer snel en alles verloopt naar mijn wensen.

Nu, zou ik graag willen weten hoe ik dit kan behouden.

Ik heb al wat zitten surfen en heb al enkele handige tips gevonden zoals:

Avg anti-virus free edition 2011 (makkelijker te runnen)

Defragmenteren

CCleaner

Revo Uninstaller Pro voor het verwijderen van programma's.

Tune-up utilities voor bv. turbo mode, defragmenteren, enz. (momenteel trial)

Google Chrome ipv iexplorer

foobar2000/VLC ipv windows media player (voor Ram gebruik)

-Zijn er nog andere handige programma's of manieren die ik over het hoofd zie?

-Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat er via Windows 7 een backup van het systeem gemaakt kan worden en dan via deze cd (backup) je pc terug herstellen naar het originele (huidige), zodat de pc opnieuw zeer snel loopt. Hoe verloopt dit en hoe maak ik zo'n cd?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.

Als je vindt dat een computer heel goed loopt, is het zeer belangrijk dat je direct een volledige kopie maakt van je computer. Dat wordt in Windows 7 een systeemkopie genoemd. Zorg er voor dat je een grote externe harde schijf koopt, waarop je de backup gaat plaatsen. Deze externe harde schijf zou rond de 1 TB moeten zijn, zodat er nog een paar backups op kunnen.

Hoe maak je nu zo'n volledige kopie van je computer met de ingebouwde backup functie in Windows 7? Hierover heb ik een korte handleiding geschreven die u hier vindt.

Ook het terugzetten van een backup wordt in die handleiding besproken!

2.

Als je een anti virus wil installeren op je computer (dat is ten zeerste aan te raden), moet je controleren of er al een anti virus programma op je computer staat. Want je mag nooit meer dan 1 anti-virus programma op je computer installeren! Staat er al één op, dan moet die eraf (dit doe je in Configuratiescherm/Programma's en software)

Avast is een prima antivirus programma en heeft bovendien een gratis versie die heel goed is.

3.

- Defragmenteren kan je met de ingebouwde defrag van Windows 7. Ga onderaan naar de knop Start en typ in defragmenteren. Druk op enter. Daarna selecteer je de harde schijf die je wenst te defragmenteren. Eénmaal per maand defragmenteren is voldoende.

- CCleaner is een veilig programma om je pc in topconditie te houden. Hier vindt u er meer info over.

- Revo Uninstaller is heel goed voor het verwijderen van programma's en laat geen resten meer achter.

- Over Tune-up utilities ben ik minder te spreken, omdat je te weinig controle hebt over wat die tweaks in feite doen en je pc serieus instabiel kunnen maken

- Google Chrome is momenteel niet beter dan Firefox. Het staat in feite nog in de kinderschoenen. Ik zou Firefox installeren. Die is zeer goed qua beveiliging en even goed dan Internet Explorer.

Verwijder echter Internet Explorer niet helemaal, want soms heb je die nodig als je bankverrichtingen doet (en de meeste banken ondersteunen momenteel enkel Internet Explorer)

- VLC is een zeer goede muziekspeler die vele formaten aan kan.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.