Ga naar inhoud

Netbook kopen. help?

ArCh!e

Aanbevolen berichten

Mag ik u vragen voor wat je die gaat gebruiken?

Persoonlijk zou ik de 2e niet pakken aangezien dat die nog de Intel Atom N450 heeft welke singlecore is. Aangezien je toch met Windows op de achtergrond zit is een duocore toch aan te raden en voor het prijsverschil moet je het zeker niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ArCh!e,

de SAMSUNG np-nf210-a01be heeft een iets krachtiger processor en biedt uiteraard ook meer ruimte op zijn harde schijf.

Van een netbook moet je natuurlijk geen topprestaties verwachten...hangt er eigenlijk puur van af voor wat je hem nodig hebt.

Bij mij dient ie puur voor mijn zoontje, omdat hij er graag ook wat film op heeft ben ik voor een HDD van 250 GB gegaan.

De N450 processor voldoet aan de behoeftes hier, met 250 GB HDD kochten we een Asus EeePC 1005 Px voor €299, draagtas inbegrepen.

Mijn vraagstelling daaromtrent vind je hier terug op dit forum : ( http://www.pc-helpforum.be/f57/netbook-asus-eeepc-1005-px-30227/ ).

Succes met de aankoop !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ArCh!e,

netbook is veel compacter dan een notebook (andere benaming voor notebook = laptop).

Scherm van een netbook is kleiner (normaliter 10.1"), HDD is kleiner, processor is minder krachtig, klavier is uiteraard ook compacter, grafische mogelijkheden zijn minder dan bij een notebook.

Netbook weegt minder dan de notebook.

Autonomie van een netbook-batterij is berekend op mobiel gebruik, sommige merken claimen dat hun batterij 6 tot 8 uur meegaat.

Een netbook heeft GEEN dvd/cd-station, dus als je programma's wil installeren moet dit via rechtstreekse download of via USB. Je kan dus ook geen DVD/CD's branden tenzij je beschikt over een externe brander.

Van een netbook moet je dus geen superprestaties verwachten, maar voor het opstellen van een Word-document, te surfen en te mailen is ie perfect geschikt.

Meeste netbooks hebben ook een webcam en uiteraard ook de mogelijkheid om draadloos te internetten.

Wat betreft de netbook van Asus (en andere merken) : via Google vind je diverse aanbiedingen.

Als je gesteld bent op een degelijke service koop je die best bij de locale computerboer.

Als je je wat kan uit de slag trekken op pc-gebied zal de prijs eerder bepalend zijn.

Wij kochten onze Asus bij Makro, als ik het juist heb hebben ze er momenteel eentje in aanbieding met een HDD van 160 GB voor €269, draagtas inbegrepen.

Na Nieuwjaar beginnen de solden, dus waarschijnlijk ga je dan wel je gading vinden aan een zeer schappelijke prijs.

Grtjs.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goed en wel, maar die netbooks hebben wel een oude processor in hun circuit steken. De Intel Atom 450 is dan wel redelijk snel voor wat die moet doen maar is nog steeds een enkele core. Oke die heeft hyperthreading, maar als je een .zip bestand uitpakt moet je niet verwachten dat je nog controle hebt over je netbook.

De Intel Atom N550 daartegen is wel een volwaardige duo core en heeft zulke problemen ook niet. In Benchmarks (de PC gerelateerde, dus wat je ook zult merken) is deze 2x sneller dan de 450. Hij is ook nog eens zuiniger dan de N450 waardoor je netbook langer mee gaat. Hij gebruikt ook DDR3 geheugen ipv DDR2 geheugen. Kortom: Hij is overal vele beter in.

Wat is dan het probleem met deze laatste? Deze is nog niet te lang op de markt dus elke winkel die denkt dat hij consumenten gaat krijgen die niet veel afweten van deze zaken, gaan gewoon de N450 modellen laten staan en deze proberen te verkopen. De Intel N450 is immers EOL (end of line = word niet meer gemaakt).

Nu zijn er op het moment zijn er slechts deze netbooks die de N550 gebruiken:

Acer Aspire One D255-N55DQkk

ASUS Eee PC 1015PEM Black/Blue/Red/White (4 keer een andere kleur)

ASUS Eee PC 1215P Black/white (2 keer een andere kleur)

gigabyte T1005M

HP Mini 5103

Samsung NF210-A01

Samsung NF210-A03

De Gigabyte is de beste maar gaat wel boven je budget en deze is ZEER moeilijk verkrijgbaar (aka buiten benelux).

Daarna is het meer over wat je zelf wil. Wat ik voor jou aanraad is de Asus Eee PC 1015, kleurtje kun je zelf kiezen :P

Deze kost min. 300 euro en gemiddeld 330 euro.

Hier staat die voor 320 euro in een online shop met ZEER goede service.

Deze is dan ook die ik aanraad.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

bedankt voor jullie reactie en uitleg :D

dan zal het "ASUS Eee PC 1015PEM" zijn :P zal hm direct bestellen

ik heb wat rond gezocht en kwam op deze site terecht wat vinden jullie hiervan zal ik hm hier bestellen of op azerty?

http://www.computerpirates.com/netbooks/3727/asus-eec-pc-1015pem/

mvgn

ArCh!e

aangepast door ArCh!e
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.