Ga naar inhoud

Linker deel van cellen optellen binnen een bereik

TheWilly

Aanbevolen berichten

Beste forum,

Ik hou voor het onderhoudspersoneel een jaarkalender bij zodat we een gemakkelijk overzicht hebben van het ploegenregime, de opgenomen vakantiedagen, ziektedagen, opgenomen inhaalrust, enz.

De kalender zou er zo ongeveer moeten gaan uitzien:

zie bericht in bijlage

Op een apart blad wil ik een overzicht van hoeveel dagen reeds opgenomen zijn.

Mijn vraag is (als het mogelijk is):

Hoe kan ik in bovenstaand bereik het linkse deel van de cellen optellen die eindigen op "V" en eindigen op "IR"

SOM van AANTAL.ALS is geen probleem, maar wat als er een halve dag of een paar uren opgenomen worden?

Alvast heel erg bedankt voor meer uitleg en/of een oplossing.

verlofkalender 2011.xlsx

aangepast door TheWilly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bucky,

Heel erg bedankt.

Zo kan het inderdaad. met enige aanpassing (ALS A1 eindigt op "V" dan is A2 = het linkse deel van A1) hoef ik de verborgen kolommen zelf niet in te vullen. Of kan ik dit eventueel doen aan de hand van de kleur van de cel?

'T is maar kwestie van het mezelf gemakkelijk te maken en niet te veel te moeten invullen!

Eventueel een draaitabel van de verborgen kolommen?

Suggesties?

In elk geval heel erg bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kolommen C,E en G mag je niets invullen, die zijn juist gemaakt om het je gemakkelijk te maken(staan formules in). Daarom kun je ze verbergen, moet je niet meer aankomen. Op je overzicht is alles opgeteld.

Dus alleen B,D en F invullen.

Met draaitabellen moet je bij mij niet aankomen, heb ik geen kaas van gegeten:hmmmm2:

En let op, ik heb het alleen voor de V gemaakt, en niet voor TD.....daar moet dan weer een nieuwe hulpkolom voor worden bijgemaakt.

Groet bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.