Ga naar inhoud

XP stopt bij het opstarten

spookie2005

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit op een oude pc met een multiboot (+veel linux) en heb onlangs de grafische kaart vervangen.Ik had de drivers ervoor geinstalleerd in windows en plots startte die niet helemaal meer op.Ik dacht dan maar een systeem backup terug te zetten met bart pe opdat windows opnieuw zou starten maar ook dat lukte niet.Op dit moment start XP dus niet op en die zit nog met de oude grafische drivers.Is er een manier waarop ik die nieuwe drivers er zou kunnen in krijgen zodat xp weer opstart of moet ik alles opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is heel groot dat je XP moet opnieuw installeren.

De Key van XP wordt gevormd door 10 hardware compenenten waarvan videokaart daar een van.

Nu hebt je de videokaart gewijzigd en is de WPA niet aangepast.

Je kan eventueel de oude videokaart inzetten als je een copy hebt van c:\windows\system32\wpa hebt.

Dit kan alleen via linux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer,maar niet erg:Niet iedere Linux die ik heb staan ondersteunt nog die oude grafische kaart,daarom heb ik die vervangen.Misschien dan dat ik gewoon het beste windows terug installeer,de data is toch altijd gescheiden van het systeem.Ik weet hoe "in te breken in windows" via linux maar ik kan die WPA waarschijnlijk niet manueel veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd een nieuwe installatie uitgevoerd: De belangrijkste programma's heb ik en deze van Giveawayoftheday.com,tja,misschien een goed moment om eens te proberen of ik zonder deze kan,want ik gebruik ze toch bijna niet en een "verse" windows kan zeker geen kwaad...DIT IS GEEN VERLOREN VRAAG,mocht ik toch zin hebben die oude windows terug te zetten kan ik het altijd eens proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.