Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Sederd een paar dagen komen mijn e-mails niet meer automatisch in mijn inbos binnen. Om die binnen te krijgen moet ik eerst op de knop ontvangen versturen klikken.

Daar staat mijn telenet account als standaard account. Als ik daar mijn gmail adres aan toevoeg komen die wel automatisch binnen. Hoe kan ik het probleem verhelpen.

Beankt alvast voor de info en een gelukkig en gezond 2011

Geplaatst:

Extra / Optie

Tab e-mailinstelling

Klik op Verzenden / ontvangen

Automatisch verzenden / onvangen elke ..minuten moet aangevinkt zijn.

Het is wel zo dat bij Telenet de laatste tijd een of andere fouten gebeuren.

Geplaatst:

Het valt, inderdaad op dat de laatste dagen veel van die probleempjes opduiken.

Telkens windows (live) mail.

Of het bij telenet het meest gebeurt weet ik niet.

Zelfs datgene wat stegisoft als oplossing geeft, en andere oplossingen blijken niet altijd te helpen.

Of is er soms een windows- update die het probleem geeft?

Geplaatst:

Hallo

Er staat aangevinkt dat er iedere minuut een update moet gebeuren. Ik weet niet of ge ook van live mail een update kunt maken. Verwijderen zou ik mischien kunnen doen maar dan zijn al mijn opgeslagen berichten verdwenen en dat is ook niet de bedoeling

Geplaatst:

Er zijn al verschillende gebruikers van live mail die het zelfde probleem als jouw hebben en dit vooral de laatste week.

Is er ergens een update geweest via windows update of een andere update die dit veroorzaakt?

Het wordt een zoektocht.

Geplaatst:

Hallo,

ik werk zelf ook (tot op heden probleemloos...) met Windows Live Mail voor mijn telenetaccount...ik heb eventjes mijn lijstje met geinstalleerde updates gecheckt en ik vind in december 2010 géén update terug die betrekking kan hebben op WLM.

Even (als verduidelijking) een paar screenshots meegeven bij de uitleg van Stegisoft.

Als je WLM hebt geopend klik je eerst links bovenaan in het blauwe vakje, nadien ga je naar 'opties', dan naar 'e-mailaccounts'.

post-20447-1417704262,4525_thumb.jpg

In het volgende pop-upscherm klik je eerst de account aan waarmee de problemen zich voordoen (mocht je meerdere accounts hebben), nadien klik je op 'eigenschappen'.

post-20447-1417704262,4959_thumb.jpg

In het nieuwe scherm check je nu hoe 'time-outs van de server' staat ingesteld.

Bij mij staat dat op 1 min, er wordt dus elke minuut gecheckt of er nieuwe berichten op de server voor mijn account zijn toegekomen.

post-20447-1417704262,5349_thumb.jpg

Check tenslotte ook eens het tabblad 'algemeen' en kijk daar of 'Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie' staat aangevinkt.

post-20447-1417704262,6113_thumb.jpg

Succes !

Geplaatst:

Hallo Asus

Bedankt voor de info . Alles werkt nu perfect. Alle bijlagen waren in orde alleen bijlage 8207 was niet aangevinkt. Nogmaals bedankt.

Nog een klein vraagje. Wat zijn de gevolgen of waarom moet dit aangevinkt staan.

Prettig eindejaar:D

Geplaatst:

Hallo zeerover,

enerzijds moet je in Windows Live Mail instellen om de 'hoeveel' tijd het programma verbinding moet maken met de server van Telenet om mails op te halen.

Anderzijds moet het programma ook wel weten voor welke account(s) het dit moet doen.

Concreet wil dit zeggen dat je dus altijd het account dat het programma reeds kent moet activeren.

Dit doe je door het vinkje te plaatsen bij 'Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie'.

Dit wil dus ook zeggen dat je bijvoorbeeld in hetzelfde mailprogramma meerdere accounts kan hebben die daarom niet noodzakelijk allemaal actief zijn.

Vinkje geplaatst : programma doet wat er gevraagd wordt (verzenden/ontvangen) voor dat account, het account staat dus op actief.

Vinkje niet geplaatst : programma haalt de mails niet meer automatisch op, vandaar dat jij dat manueel moest doen.

Het gevolg is dus dat door het aanvinken jouw WLM weer doet wat je van hem verwacht... :top:

Leuk dat het weer werkt, ook voor jou en de jouwen alles van het goede en het gezonde in 2011 !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.