Ga naar inhoud

Cd brander

leonbreuls

Aanbevolen berichten

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

ben even gaan kijken op de site "Driver Whiz" en een scan laten doen.

Toen even bij de tabel gaan kijken bij de dvd/cd-rom driver >>> "out of date:0" (Your driver is een systeem driver.)

"Uw driver is een systeem driver. Systeem drivers worden standaard geïnstalleerd door de Windows Operating System en moeten niet worden geactualiseerd. Als u een probleem hebt met een systeem driver kunt u contact met ons (Driver Whiz) nemen, via Stel een vraag."

Ik begrijp daaruit dat met updaten (betalend) van de drivers het probleem niet opgelost is?

Mvg Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal! Hoop dat het niet begint te vervelen, dat probleem van mij. Durf al bijna niet meer doorgaan!

alvast nogmaals bedankt voor jullie geduld en goede raad.

Clarkie, volgens "drivermax" is alles "ok" omtrent de driver, enkele zijn unsigned, de meeste zijn "Signed default". Kan daar niets verkeerds bij vinden.

Ik heb nog audio cd laten draaien die ik zelf heb gebrand, die gaan soms wel.

Als ik een cd wil branden (Nero), dan krijg ik de volgende melding: "Burnproces failed,at 10X (1500KB/S)

Leg ik er een andere (gekochte) muziek cd in dan komt de melding géén disc!

Kan het ook zijn dat er iets mis is aan de hardware cd speler? Is het dan opgelost door een externe cd speler/brander te gebruiken?

Mvg Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beste wensen voor 2011.

Hartelijk dank aan iedereen, bijzonder aan Clarky, Kweezie Wabbit, die het geduld en de uitgestoken hand hadden om mij te vergezellen door deze materie en zoektocht naar mijn probleem met de cd/dvd speler/brander.

Ik vond het bijzonder leerrijk, heb er veel van op gestoken/inzicht en kan nu ook zelf al iets uittesten.

Enfin een dikke dankjewel!

Mvg Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor het compliment.

Voor jou ook de beste wensen.

Is het probleem al opgelost?

Kijk anders eens bij apparaatbeheer of je het versie nummer van de firmware kan vinden.

Misschien is er een nieuwere versie waardoor het probleem kan opgelost worden.

Firmware is niet hetzelfde als driver.

Firmware is software die intern het apparaat zorgt voor de aansturing en is niet afhankelijk van het besturingssysteem.

Een driver dient om het besturingssysteem te laten communiceren met de hardware en is dus gebonden aan het besturingssystee.

Een driver is dus eigenlijk de link tussen het besturingssysteemen de firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het probleem al opgelost?

Kijk anders eens bij apparaatbeheer of je het versie nummer van de firmware kan vinden.

Misschien is er een nieuwere versie waardoor het probleem kan opgelost worden.

Firmware is niet hetzelfde als driver.

Firmware is software die intern het apparaat zorgt voor de aansturing en is niet afhankelijk van het besturingssysteem.

Een driver dient om het besturingssysteem te laten communiceren met de hardware en is dus gebonden aan het besturingssystee.

Een driver is dus eigenlijk de link tussen het besturingssysteemen de firmware.

laatste firmware zover ik vind zou versie v2.25 zijn. Volgens de site van nec zelf en op techspot.

Enkel uitvoeren als je een oudere versie hebt.

Maar lees vooral eerst dit, voor je een firmware upgrade doet:

The NEC firmware upgrade below should not be used with external USB / FireWire drives or with OEM drives from HP, DELL, Medion, Fujitsu, Siemens, Gateway, or any other OEM manufacturer. If you wish to update the firmware on an OEM drive, please contact the dealer or manufacturer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.