Ga naar inhoud

Cd brander

leonbreuls

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik heb nog een vraag. Ivm CD brander/speler!

Hoe kan het dat ik sommige (gekochte of zelf gebrande) cd's wel nog kan laten spelen als ook VVD?

Heeft dit te maken met het soort bestand (.wma enz.) en/of een bepaalde instelling ergens? Ik dacht dat als je een cd in de lader steek, automatisch de inhoud wordt gelezen (vroeger ging dat zo dacht ik). Of dat je via de verkenner kan bekijken welke bestanden erop staan. Kan even niet begrijpen.

Ik heb ergens gelezen over .cda bestanden en rippen naar vb een WMA bestand. Maar daar ik de audio niet wordt gelezen, kan ik ook niet rippen en opslaan enz.

Wat de CD's betreft, is er een verschil tss een audio en een data (-+) CD? Op de CD's die ik gebruik staat CD-RW, 4-12 x Multispeed, 700MB, 80 Min.

Mvg. Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de verkenner kan je altijd de inhoud van cd's/ dvd's nakijken.

Automatisch opstarten van een cd/ dvd hangt o.a. af of die cd/dvd voorzien is van een bestand waardoor hij automatisch begint af te spelen. Maar zelfs als dit aanwezig is op je cd/dvd kan het zijn dat je instellingen in windows zodanig zijn dat ze niet automatisch afspelen of opstarten. Dit kan je natuurlijk zelf aanpassen.

CDA-tracks (CD Audio) zijn audiobestanden die worden opgeslagen op cd-media. Je kan CDA-bestanden alleen afspelen vanaf een cd. Je kan CDA-bestand niet afspelen als je het bestand vanaf een cd naar de vaste schijf kopieert.

Hier ook wat tekst erover.

Via NERO kan je ook cda bestanden omzetten naar mp3 of ander.

Open nero burning rom, na naar extra's, daar klik je op bestanden coderen.

post-23245-1417704268,927_thumb.jpg

zorg dat je cd met cda bestanden in je dvd-rom zitten.

zie afbeelding waar de belangrijkste instellingen zijn.

post-23245-1417704268,9457_thumb.png

cd-rw zijn cd's die je opnieuw kan schrijven.

cd's zonder rw achter zijn cd's als ze eenmaal geschreven zijn je niet meer kan wissen.

cd-rw zijn daardoor ook duurder dan de cd.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi clarkie,

Dat werkte zo vroeger wel, maar nu niet meer!

Met de verkenner kon in kijken welke bestanden er op de cd stonden.

Nu lukt dat meestal niet meer.

Vandaag probeerde ik een cd met Excel bestanden, to mijn verbazing werkte het zo. Even later kon hij de cd niet meer lezen.

Ik denk toch dat er iets mis is met de cd speler/brander.

Als ik nu een externe cd zou aanschaffen, ben ik dan van alles verlost?

Mvg Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu een externe cd zou aanschaffen, ben ik dan van alles verlost?

Normaal wel.

Je kan dan in apparaatbeheer de defecte brander uitschakelen.

Klik met rechter muisknop op de brander en kies dan voor "uitschakelen".

Als je "verwijderen" kiest, ga je bij het opstarten telkens de wizard voor nieuwe hardware krijgen en dat is ook niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.