Ga naar inhoud

Kram

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs Outlook 2010 gekocht. Nu wordt de spelling tijdens het typen niet gecontroleerd, alhoewel het staat aangevinkt. Bij opties, email, automatisch spelling en grammatica controleren, is het onderdeel ´corrigeren van de spelling in oulook´grijs weergegeven en kan ik deze niet aan of uit zetten. Wat is de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het bericht, maar dit gaat over de uitleg door MS. Dat is duidleijk. Ik kan alleen dus niet aanvinken: 'spellingscontrole tijdens het typen' omdat dit niet toegangkelijk is bij mij. Het is grijs. En hij staat al aangevinkt..... ik begrijp er niets van. Wellicht een andere optie? Landinstellingen taal ook al bekeken en die staat gewoon op nederlands....

dit wil ik graag:

ZA010120082.gif

U kunt met de rechtermuisknop op het verkeerd gespelde woord klikken om voorgestelde correcties weer te geven.

ZA010120086.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-24038-1417704261,8575_thumb.jpg

Bedankt voor je reactie. Maar het gaat hierom (zie plaatje). Ik kan gewoonweg niet iets veranderen in het kopje 'corrigeren van de spelling in outlook'. Ook al staat daar al het vinkje voor 'corrigeren van spelling tijdens het typen'. Wat klopt er niet? Normaal kan je dit menu dus wel aan-uitvinken. In mijn geval dus niet. aub uw reactie/hulp. thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderste gedeelte van het plaatje is dus grijs en kan ik niet aanvinken. Zo ook niet wat jij voorstelt. Ik kan daar egwoon weg niets in aanvinken...... het is grijs..... vreemd..... ik heb al wat rond gevraagd maar niemand weet de oorzaak... ik heb nu zelfs ms outlook servicedesk gemaild met het probleem. maar als je iets weet hoor ik het graag!!!:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het nu wel heel ver zoeken, maar controleer eens of je spellingscontrole in WORD werkt.

Kijk daar eens de instellingen na.

En........

Om spelling te kunnen controleren moet er een ook een woordenlijst aanwezig zijn, is die er wel? Zit daar eventueel het probleem?

Kijk ook hier eens, scroll naar outlook.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

WORD werkt prima. En de controletaal in Outlook had ik ook al nagekeken en die staat op nederlands (standaard). De taalvoorkeuren staan ook op Nederlands (standaard) met het icoontje erachter dat hij geinstalleerd is. :argh: In iedergeval bedankt dat je mee blijft zoeken. Ik kan zulke dingen gewoon iet uitstaan. Maar ja, je computer is zo slim als jezelf...... hoop dat we het snel vnden. Je betaalt toch 150e voor zo'n pakket. Zou het ies met de toetsenbord instelling kunnen hebben? Die heb ik ook op nederlands en US staan of zoiets. Maar daar werkt WORD prima mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo direct weet ik ook niks meer, maar zal bij gelegenheid googlen.

Wat wel nog een mogelijkheid is, is je office opnieuw installeren, of beter eerst repareren.

Bij office 2007 kan je dat via de startknop dan programma's, hopelijk bij 2010 ook.

Dan naar microsoft office, daar naar diagnostische gegevens gaan.

Ook kan je meestal via de install dvd repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.