Ga naar inhoud

werkgeheugen van 32bit Vista


Darthia

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

uiteraard... dank je wel voor de info. Ik had dit al voordien gelezen, en ik kwam er achter om alle larie te voorkomen, een 64bit hét antwoord is.

Maar omdat ik toch een beetje in dubio zit.. hoe ik uit die 32bit zoveel mogelijk nog kan trekken.. heb een core2duo E6600 (conroe) met een P5bde Luxe mobo.. alleen als ik meerdere mensen er over hoor.. blijkt dat het verschilt hoeveel Gb er word weergegeven.

De ene geeft 3350 MB weer, en de ander weer 3740 MB. De mijne echter maar 3003 MB :(

Het is niet anders, maar als er opties zijn, dan ben ik er toch benieuwd naar.

Zoveel is er niet bekend over!!

(Dank voor alle reacties tot nu toe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Nog even iets,

Ik heb Vista Ultimate 32bit en 4GB ram, maar deze herkent 3.8GB.

Dat is wel iets meer als een paar 100MB, niet?

Maar als er ooit een update komt die het mogelijk maakt om meer dan 4GB te steken, dan ga ik sparen voor 8GB.

Dat krij ik nooit vol ;-).

Ik vind 3.5GB eigenlijk te weinig, mijn RAM zit altijd voor 30% vol, gewoon alleen voor mijn bureablad..

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt geluk dat je 3,8 GB kunt herkennen, want met 32bit wordt er door Windows vaak niet meer dan 3,4 GB gebruikt.

@ Snarfu : Ik draai Crysis op Very High met 32bit. Gewoon minimaal 2 gb gebruiken, en een stevige videokaart erin! Je processor moet ook minimaal 2,4 ghz gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even iets,

Ik heb Vista Ultimate 32bit en 4GB ram, maar deze herkent 3.8GB.

Dat is wel iets meer als een paar 100MB, niet?

Maar als er ooit een update komt die het mogelijk maakt om meer dan 4GB te steken, dan ga ik sparen voor 8GB.

Dat krij ik nooit vol ;-).

Ik vind 3.5GB eigenlijk te weinig, mijn RAM zit altijd voor 30% vol, gewoon alleen voor mijn bureablad..

Grtz

Spaar dan maar voor een nieuw moederbord ook, de doorsnee moederborden kunnen niet meer dan 4 gig benutten.

Trouwens is het logisch dat Vista zoveel neemt, vista heeft superfetch ipv prefetch & zal dus altijd je ram vrij vol steken. Nu neemt hij ongeveer 1 gigabyte in (30% van 3.5); als je er 8 gig ram in steekt zal die gewoon 2 gig ram innemen. Dit maakt totaal niet uit; het komt de snelheid van je systeem zelfs ten goede dat hij meer ram verbruikt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.