Ga naar inhoud

Operation systeem not found

HOMECOMPUTER

Aanbevolen berichten

Beste PC-keien,

Mijn Portabele Amilo Xi2528 (12/2007) Fujitsu-Siemens geeft beovenstaande boodschap aan bij het aanzetten. 2 weken geleden deed zich dit ook voor maar toen heb ik met de F2 TOETS de RAID bekomen en functioneerde hij terug. Ik heb dan systeemherstel uitgevoerd en teruggezet naar vorige datum. Het probleem werd veroorzaakt door de laatste back-up van VISTA.

Bij dit toestel was er geen enkele RESTORE-CD geleverd zodat ik machteloos sta om de PC op te starten. Hoe kan ik dit euvel oplossen zonder extra software aan te schaffen?

Allen dank bij voorbaat want het eindejaar verloopt zonder PC. Beste wensen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus geen restore- cd ook géén back-up cd????

Als je zelf geen windows vista cd hebt, ken je misschien iemand die je de cd effe kan lenen om zo via de windows vista cd naar een herstelpunt te gaan???

Hier nog een handleiding om een restore te doen. Lees eens vanaf pagina 91, hertsel van het systeem vanaf harde schijf.

[ATTACH]8187[/ATTACH]

440000329_10600897164_Recoveryprozess_Vers_07_2007_de_uk_fr_dk_es_fi_it_nl_no_se.pdf

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe PC gebruiken is DOS als hij Operation system not found aangeeft?

Zo kan ik opzoeken in welke van de 2 HDD windows zit en zo activeren?

Maar wat is de oorzaak? Ik lees dat de F-toetsen en TAB ook ingeschakeld worden voor deze problemen?

Dank bij voorbaat voor de tips. Ik achtte de Amilion xi2528 toch van een betere kwaliteit.

aangepast door HOMECOMPUTER
Link naar reactie
Delen op andere sites

14dagen geleden werd ik de eerste keer geconfronteerd met dit probleem en heb ik het kunnen oplossen met de F8 toets. nadien kreeg ik vermelding van RAID Systeem in het openingsscherm en ging hij over naar VISTA

nU VERMELD HIJ BIJ HET OPSTARTEN ENKEL F2 EN F12. Dus F8 heeft geen effect want nadien volgt Operation system not found.

Zou er iets gewijzigd zijn in het menu dat opengaat als je F2 indrukt?

Deze PC aangekocht eind 2007 werd aanvankelijk weinig gebruikt. Sinds juli maak ik er wekelijks gebruik van voor internet en mails te ontvangen. Onbegrijpelijk dat hij defect valt.

>Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wensen en dank aan iedereen die reageerde.

De portabele heeft een paar dagen gefunctioneerd NADAT de batterij volledig leeg was maar ik zit weeral met hetzelfde probleem. F8 heeft geen invloed want er kan maar F2(set up) en F12 (Menu met Bios etc) WORDEN GEBRUIKT.

Als bij de F-toetsen geen RAID-system wordt vermeld, kan men NIET verder. RAID is garantie dat VISTA functioneert. Dat lukte vorige week na de lege batterij, maar nu niet meer. De Bios heb ik terug in DEFAULT geplaatst zonder effect.

Zou ik hem soms aan de praat krijgen met een HP-recovery USB-stick bij gebrek aan eigen recovery voor Fujitsu-Siemens.

Alle tips zijn welkom, want het lijkt hopeloos.Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke installatie is afhankelijk van de hardware waarop hij staat voor wat betreft drivers e.d.

Met een HP recovery stick kan je dus weinig beginnen om een fujitsu--siemens aan de praat te krijgen.

Ik denk dat er een fout zit in de stroomvoorziening naar het moederbord/bios waardoor deze zijn instellingen kwijtraakt als hij uitgezet wordt.

Probeer met een nieuwe batterij voor het moederbord. Laat het eventueel in een winkel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.