Ga naar inhoud

Operation systeem not found

HOMECOMPUTER

Aanbevolen berichten

Bedankt antwoord.

Dit toestel wordt SINDS EINDE 2007 SLECHTS een paar keer/Week gebruikt voor mail/internet zodat slijtage minimaal is. (aangekocht bij Media Markt Brussel)

µU bedoelt de ingebouwde, interne batterij of de hoofdbatterij voor de algemente stroomvoorziening.

Zoals aangegeven, lukte het na lege batterij, dat het systeem gestuurd werd door het Raid system. OOk begin van de week, maar ik heb me vergist in de datum bij het systeemherstel, dat hij begin januari instelde. Sindsdien krijg ik geen RAID meer en heeft F8 geen effect. Er rest enkel F2 en F10.

Kan het geen andere oorzaak hebben en opgelost worden?

Kan ik niet in DOS geraken en zo CD:\windows opvragen?

Nu gaat hij snel over naar Operation system not found en je kan er niets meer met aanvangen.

Koop ik beter geen nieuwe DESKTOP PC ipv te laten herstellen van batterijen?

Dank bij voorbaat advies !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de grote batterij om te werken als de netstroom niet is aangesloten en je het de moederbordbatterij om de installingen van het BIOS te bewaren als de pc volledig uit staat.

De moederbordbatterij is een grote knoopcel en om die te vervangen, moet je de pc open maken en het moederbord blootleggen.

Een moederbordbatterij heb je voor een paar euro's en een nieuwe pc kost een paar HONDERD euro's.

Ik zou het toch eerst proberen met een nieuwe moederbordbatterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Naast de vervanging van de knoopcel, moeten de stuurprogramma's niet worden geherinstalleerd opdat de PC correct opstart en VISTA klaarmaakt?

Kan dit door een winkelketen of door een trouwe ervaringsdeskundige uit de vriendenkring

worden hersteld? Gewoon om tijd te winnen.

Dank bij voorbaat voor uw antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Functioneert de harde schijf nog als knoopbatterij leeg is? In vgl. met de vorige OPERATION SYSTEM NOT FOUND" krijg ik bij het aanzetten van de PC enkel 2 functietoetsen F2 en F10. F8 Raid-controller verschijnt niet meer.

Verder nam ik er de harde schijf uit want die benut hij niet meer bij het aanzetten.

In de BIOS geeft hij HDD aan zonder merknaam, terwijl de CD-DRIVER wel het merk vernoemt. Zou het probeem niet liggen aan de RAID-controller? Gezien het weinige gebruik dat ik van deze PC gebruik, zou het toch straf zijn dat die harde schijf al defect is.

Jammer genoeg heb ik geen RECOVERY-DVD VOOR DE Amilio Xi2528. Bedankt adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het defect gaan van een harde schijf staat geen termijn. Soms gaat een schijf jaren mee zonder problemen en soms geeft ze na enkele weken reeds de geest.

De harde schijf zal nog wel functioneren als de knoopbatterij leeg is maar het BIOS gaat dan zijn instellingen verliezen en de schijf misschien niet meer vinden.

Alles hangt af van de raid methode die is (was) ingesteld.

Ingeval van een raid-0 (striping), wordt de data gespreid opgeslagen over de verschillende schijven en is alles verloren als om een of andere reden de configuratie verbroken word. Dit is dus de minst veilige maar wel de meest gebruikte methode.

Een lege moederbord batterij kan dus de raid configuratie verbreken doordat de instellingen in het bios verloren gaan.

Het vervangen van de batterij en het opnieuw instellen van de raid configuratie is niet voldoende om de schijven weer toegankelijk te maken.

In dit geval is een volledige herinstallatie de enige manier om het systeem weer werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Beste mensen,

PC is bij computertechnieker gecontroleerd. Toen de Moederkaart werd vervangen kon de HDD nog niet gelezen worden, maar bij het opstarten vond hij nog steeds het Operation System niet terug.

Nieuwe battery is overbodig aangezien de tijd correct ingesteld blijft.

Ik ben werkelijk teleurgeseld dat zo'n prachtig en solide toestel na amper 3 jaar wekelijks gebruik niet meer opstart. En winkels raden altijd - kassa!- een nieuwe computer aan van een ander merk aangezien Siemens-Fujitsi niet meer bestaat.

Toestand midden januari :

Safe mode = onmogelijk omdat de PC snel aangeeft OPERATION SYSTEM NOT FOUND

Harde schijf wordt niet herkend in de BIOS

Raid werd onderaan aangegeven bij het opstarten voor functie F8. Sinds technisch probleem, geeft PC enkel F2 en F12 AAN;

HARTELIJK DANK BIJ VOORBAAT VOOR UW HULP

Johan, een zwaar teleurgestelde gebruiker Amilio Xi2528

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.