Ga naar inhoud

Alles draadloos


selimboy9

Aanbevolen berichten

Hallo,

wij zijn bij ons thuis een beetje aan het verbouwen en ik zie echt veel te veel kabels rond slingeren .

Ik vroeg mij af of ik gewoon mijn tv internet en dvd draadloos kan maken?

dus dat ik geen kabel naar de tv hoef te doen en dat ik ook een draadloze harde schijf heb en nog over het helehuis draadloos kan internetten (ik heb 3 etages) draadloos internet heb ik eigelijk al (netgear wnr 3500 uit mij hoofd) het liefst zou ik daar mee alles kunnen maar hoeft niet.

ik heb ook met internet een verspreider nodig zodat ik helemaal op zolder ook kan internetten.

wie weet iets?

Ps die apparaten moeten wel elkaar ondersteunen dus tv kan ik via harde schijf video's kijken maar ik kan ook draadloos tv kijken (kanalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV kabels zou ik nog doen omdat het beter is.

Maar technisch gezien kan je alles draadloos doen maar dan moet de TV dat ook aankunnen. (Uitzenden)

Maar binnenkomende TV kanalen zou ik wel per kabel doen.

Voor internet, gewone printer enz. kan je volledig draadloos doen.

Het hoeft zelfs geen draadloos printer te zijn want je extender range toevoegen aan uw netwerk en daar de printer erop aansluiten en eventueel met combinatie van switch.

Indien je electrische kabel nog moet trekken dan zou ik alle stopcontacten waar mogelijk computer, PS3 enz. op dezelfde lijn zetten en dan via stopcontact internetten. Zoiets gaat heel goed.

Zo kan je ook video via stopcontact en of draadloos doen.

Ik zou netgear op de hoogste mogelijke punt zetten doch niet te ver van de modem en van daaruit naar extra antenne zoals extender range of in combinatie met internet via stopcontact.

Zelf gebruikt ik verschillende methode voor.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de vorige router had ik geen usb en dus had ik een NAS gekocht en zo kan je muziek of video kijken.

Bij de huidige router is er wel een usb poort en daar zou ik in principe een harddisk kunnen op aansluiten.

In dat geval kan je externe harddisk op de usb poort aansluiten.

Maar vergeet dit dat je video streamen veel van uw netwerk gebruikt.

Beste is om een dualband router te nemen zodat je op 2.4 mhz internet en op 5.0 mhz video kan bekijken.

Dus twee verschillende kanalen zoals mijn huidige router ook kan.

Maar de netwerkkaarten moeten ook dualband zijn zodat je ook op internet kan.

Zo ziet je dan bij dualband netwerkkaarten (eventueel usb-stick netwerkkaart) 2 verschillende verbinding van de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het volgende:

De TV Anywhere 5.8 GHz werkt uitsluitend met een standaard (analoog) kabelsignaal. Deze is dus niet geschikt voor digitale televisie. Er bestaat nog geen systeem om digitale kabel tv door te sturen.

Je kan wel bvb. het "analoge" signaal van je digibox doorsturen naar een tweede TV. Dit doe je met behulp van een standaard audio-/videozender, zoals bvb. GigaVideo80. Je kan daarmee niet onafhankelijk zappen en TV kijken.

Dus niet geschikt volgens de huidige normen.

Dus is het nog altijd het beste om tv leiding te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.