Ga naar inhoud

niet openen van hyperlinks/websiteadressen vanuit oulook 2010

Gast guido63

Aanbevolen berichten

Start Internet Explorer (IE) op en ga naar "Extra - Internet opties" en klik op het tabblad "Programma's" het vinkje aan bij "Controleren of IE de standaard browser is" en klik "OK".

Sluit IE af en start deze opnieuw op. Je krijgt nu de vraag of elke keer met het opstarten van IE wil checken of IE je standaard browser is. Klik op deze vraag vervolgens "JA".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het lang geleden toen de linken wel correct werken? Dan kan je proberen om een herstelpunt van bijvoorbeeld drie weken geleden terug te zetten.

http://www.pc-helpforum.be/f251/hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-27958/

of gebruik je een andere Windows-versie? Kijk dan even in onze handleidingen om de herstelprocedure voor jouw besturingsssysteem te raadplegen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi stegi,

IE staat aangevinkt als standaard browser.

Wat die termijn betreft, da's toch al een paar weken om niet te zeggen meer dan 1 maand. Ik vermoed dat je refereert naar een bepaald herstelpunt in het verleden maar daar begin ik niet aan. Tot voor een een aantal weken sloot de computer immers niet meer uit zichzelf af en na anderhalf uur met HP aan de lijn te hebben gehangen werd dit opgelost; ik vermoed dus als ik meer dan zes weken terugga dat mijn compiuter weer dezelfde euvels gaat vertonen zls dan dus liever niet.

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgorde van Kurt was niet correct:

Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.

2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.

3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.

4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll

Msjava.dll

Actxprxy.dll

Oleaut32.dll

Mshtml.dll

Browseui.dll

Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Het kan zijn dat je niet alle bovenstaande dll kan doen en in dat geval gewoon overslaan.

Als het nog steeds niet werkt dan dit doen

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.